Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Swipp og MobilePay

Side 3 ud af 4 (31 indlæg)
Tilmeldt 9. Mar 14
Indlæg ialt: 1562
Fra  Debedstepriser.com Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :

om det er gratis hos swipp eller det koster 1,1 kr per betaling med mobile pay er vel ligegyldig, begge dele er billigere end at skulle betale x % af et beløb i kortgebyr. Ligger kortgebyr på dankort ikke på 1,95 kr?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:53
Hvor mange stjerner giver du? :

erjegher:

om det er gratis hos swipp eller det koster 1,1 kr per betaling med mobile pay er vel ligegyldig, begge dele er billigere end at skulle betale x % af et beløb i kortgebyr. Ligger kortgebyr på dankort ikke på 1,95 kr?

det koster også 1,1 kr per betaling med mobile pay PLUS kortgebyr som jo altid er oveni - og som kan være 2,5% ofte - så det kan være fra dankort gebyr hvis man har nets (krævet for dankort via mobilepay) - til det gebyr der nu en gang er på visa og master osv over alle andre løsninger - det er kortgebyret jo helt enkelt og det er mobile pay ikke herre over

og nej

Dankort er langt under 1 krone i gebyr - mener 0,73 så de er skam da stor forskel. Mobilepay er blandt de dyre løsninger.

Test her - med kun flueben i mobilepay og master visa (du kan ikke ha kun mobilepay da der skal være en kortindløser også) og du ser prisen er mere end 1,1 kr uanset hvad du vælger af kvantum og pris https://kortgebyr.dk/?22O;100;250DKK  

Smæk så dankort flueben på - selv ved denne ganske lille shop (25.000 i omsætning er nok fortjeneste under 10.000) og du ser prisen med mobile pay nu gå ned

Test med lidt større kvantum og pris og så med og uden flueben i dankort - og du ser igen den store forskel og leg lidt med og uden flueben i mobile pay også

Du vil se priser samlet mobilepay ligger omkring 5 til 7 kr per transaktion -længere ned kan du ikke komme med mobile pay . men test løs - den er fin og præcis + viser samlet pris alt inkl.

- swipp er gratis trods alt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Mar 14
Indlæg ialt: 1562
Fra  Debedstepriser.com Skrevet kl. 00:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

jep max 5 kr er så også en del mere end 1,1 OG det er kun for mobilepay og kort - du skal også ha til en formidler for at bruge det online så + formidler - og en sådan behøver man jo for kortet til online - du ser https://kortgebyr.dk/?22O;30;500DKK med 11,52 så det kan sagtens blive over 5 kr. (quickpay/clearhaus og lige efter pensopay)

Det er ikke modstand mod mobilepay - bare så brugere er klare over, at det er en relativ dyr sag at bruge -

Swipp er jo anderledes ved, at det er konto til konto - kræver ikke formidler eller kort, svarer til en bankoverførsel. Om kunderne så er vilde med det til online handler er en anden sag. Det er årsagen til at swipp i alle fald i de sidste tal jeg har set, er størst i butikker, hvor selv 1 kr er meget per handel

Du skal også tænke på, selv om det var 5 kr, at det godt kan være 5 kr ud af snit handel 100 kr for mange = 5% af omsætningen. Mange shops online tjener efter løn til ejer ikke over 10% på omsætningen og der er betalingsdelen så halvdelen af fortjenesten.

Selv 5 kr skal man meget langt fra bagatellisere. De kan være lidt ligemeget for hobby shop måske, men ellers er det dyrt

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 300
Fra  Scanpay ApS Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Som John rigtigt siger koster MobilePay Online 49 kr/md. og 1 kr pr. transaktion + det almindelige kortgebyr til indløseren. MobilePay vil derfor altid være dyrere end en Dankort transaktion (se dankort priser). Bemærk at kortgebyr ikke medregner det ekstra transaktionsgebyr på 1 kr pr. MobilePay transaktion. Det skyldes at vi endnu ikke har tal på hvor mange der reelt bruger MobilePay og vi regner derfor med 0 MobilePay transaktioner.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Ulrik Moe:
Det skyldes at vi endnu ikke har tal på hvor mange der reelt bruger MobilePay og vi regner derfor med 0 MobilePay transaktioner.
men hvorfor ikke regne det med når flueben sættes i mobilepay - er der meget andet forskel på det flueben end de 49 kr/md og 1 kr per transaktion? (kan være mig der ikke hænger med)

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 300
Fra  Scanpay ApS Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Ulrik Moe:
Det skyldes at vi endnu ikke har tal på hvor mange der reelt bruger MobilePay og vi regner derfor med 0 MobilePay transaktioner.
men hvorfor ikke regne det med når flueben sættes i mobilepay - er der meget andet forskel på det flueben end de 49 kr/md og 1 kr per transaktion? (kan være mig der ikke hænger med)

Vi medregner oprettelse og det månedlige abonnement, men udregningen antager som sagt at ingen bruger MobilePay. Jeg håber på snart (2-3 måneder) at have statistik som gør os i stand til at medregne transaktionensgebyret på 1 kr. Lige nu skal et fluemærke ved mobilepay primært bruges til at vise de løsninger der understøtter mobilepay.

Mvh. Ulrik

Fra Kongens Lyngby
Tilmeldt 3. Jan 13
Indlæg ialt: 37
Fra  plaze.dk Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg ved ikke helt om det er lovligt eller ikke, men kan du ikke bare bruge et privat telefon nummer med mobilepay og swipp og bed dine kunder huske at oplyse ordre nummer?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hrbach:

Hej

Jeg ved ikke helt om det er lovligt eller ikke, men kan du ikke bare bruge et privat telefon nummer med mobilepay og swipp og bed dine kunder huske at oplyse ordre nummer?

Det er selvsagt ulovligt - ellers gav online aftaler da ingen mening. En bod vil kunne være voldsom + udelukkelse. Med Swipp kan man da det jo er gratis
Det svarer lidt til at spørge om ikke du kunne undgå moms ved at sælge sort - eller uden skat.

Det ville ellers være nemt - Brug mobilepay - taletidstelefon knyttet til en helt personlig konto - Mobilepay får ikke deres penge, og så kunne man måske også lade være med at bogføre - Næh du Big Smile

Driver man virksomhed, må man jo leve med de regler der - og MBP har 100% klare regler for både erhverv - og yderligere for online brugs aftaler - og kan jo også til en vis grad fange-  hvis brugsmønster er business

vh John

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Kongens Lyngby
Tilmeldt 3. Jan 13
Indlæg ialt: 37
Fra  plaze.dk Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg giver dig ganske ret. jeg havde bare set visse butikker faktisk bruger den løsning, Ikke at det gør den mere lovlig :D

Side 3 ud af 4 (31 indlæg)