Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Falske ordre ved nethandel

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Jul 15
Indlæg ialt: 10
Fra  www.nemshoppen.dk Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer,

I den seneste tid har vi oplevet et tilløb til falske ordre - altså en pæn stigning, det kan selvfølgelig godt hænge sammen med årstiden ift. jul.
Vil dog lige høre om andre oplever det samme og hvad i gør for at beskytte jer.

Vi forsøger selvfølgelig at matche alle de oplysninger vi kan ud fra krak, hvis alt mislykkedes så kontakter vi kunden.

Hvad gør i hvis i får kontakt til kunden, han taler 'okay' dansk og kan bekræfte oplysningerne til dig?
Jeg har en hvor jeg stadigvæk har lidt mistanke, på trods af at kunden svarer på henvendelsen.

Det er bare følelsen af... somthing is not right..

Kom gerne med indput m.v.

/Glenn

Fra København
Tilmeldt 8. Oct 14
Indlæg ialt: 412
Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Glenn,

Du beskriver ikke helt om købs processen, da vi modtager penge før ordren er gennemført. Så kan jeg ikke se noget problem hos os.

Så kan du evt. beskrive købs processen? :)

Tilmeldt 20. Jul 15
Indlæg ialt: 10
Fra  www.nemshoppen.dk Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tobias,

Vi modtager skam også pengene inden ordren er gennemført - hvert fald godkendelsen, men det stopper ingen fra at lave en chargeback når de opdager deres kort er brugt til svindel.

1. Kunden laver ordre på hjemmesiden

2. Vi pakker og hæver pengene

3. Pakken bliver leveret hos (kunden) som ikke er ejer af dankortet

4. Ejer af dankort laver chargeback og shoppen mister pengene + gebyr på 250,-

Nu er vi så heldige at vi har fanget alle de falske ordre ved at validere adresseoplysninger og telefonnumre, så vi har ikke mistet nogle penge (endnu) men hvad gør i for at helgardere jer mod dette?

Jeg kender til 3D Secure løsningen, men er den den rigtige at bruge?

/Glenn

Tilmeldt 19. Sep 07
Indlæg ialt: 353
Fra  Virksomhed33 Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

På større ordre kan du starte med at delhæve 2 kr.
Og derefter sende kunden en mail med at de skal bekræfte hvad der står på transaktionen.
Det tager måske en ekstra dag - det kan gøres pr. mail.
Men du sikrer dig til gengæld at kunden eksisterer.

Fra Aalborg
Tilmeldt 22. Jan 13
Indlæg ialt: 114
Fra  ePay A/S Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 20. Jul 15
Indlæg ialt: 10
Fra  www.nemshoppen.dk Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

God plan ePro den havde jeg ikke lige tænkt som en mulighed, det vil klart lige undersøges.

Heine: Det er faktisk det vi gør nu, som det er så tjekker vi ordren, virker den mistænkelig kontakter vi kunden, svarer de ikke så sender vi en mail og beder om en bankoverførsel med en reference for så at sende ordren.

De vender så aldrig retur, men det var jo osse planen. Desværre så vil der jo være mulighed for at man rent faktisk afviser en reel kunde, da det jo sagtens kan lade sig gøre at man ikke har offentlige adresseoplysninger og skjult nummer, men det er jo bare gamet.

Tak for linket det vil jeg helt sikkert lige rulle igennem.

Jeg undre mig stadigvæk efter alle disse år om hvorfor vi i Danmark ikke får oplyst hvem kortet tilhører når de betaler. Det kunne bare løse alverdens svindel og det er jo ikke ligefrem en følsom oplysning, et kort burde jo matche ordregiver.

Oh well.. :)

Tak for responsen!

/Glenn

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)