Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af Protein pulver - Kan man konkurrere på markedet?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Hadsund
Tilmeldt 25. Sep 14
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg var interesseret i at høre jeres mening om det kunne lade sig gøre at konkurrere på markedet inden for proteing og bodybuilding supplements. Hvis man nu havde lavere priser eller en evt. niche?

Fra Vordingborg
Tilmeldt 27. Sep 08
Indlæg ialt: 211
Fra  BOATERS Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Pris er ikke altid det afgørende.

Men du udnytter et produkt-mærke, på både godt og ondt. Så det skal du altid tage i betragtning.

Du kan sagtens tillade dig prismæssigt at ligge i den høje ende af hvad markedet ligger på. Men for den sum du ligger over alle andre, skal du kunne tilbyde kunden noget mere eller skabe en højere værdifølelse.

Fra århus
Tilmeldt 8. Nov 15
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Det har skam noget med opbygning af shoppen at gøre. Den skal være overskueligt og brugervenlig. 

Desuden skal man arbejde en del med SEO. Hvis man har styr på alle de ting, er jeg sikker på man kan holde med på dette marked :)

leder du efter noget godt sexleksaker så kig på shoppen.

Fra Søborg
Tilmeldt 8. Aug 14
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 18:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har selv prøvet at skille os ud og fundet en niche inden for sportsernæring til triatleter, og det fungerer fint. 

Men sportsernæring og kosttilskud er et hårdt marked med meget konkurrence, og det kræver meget af dig. Men hvor der er vilje, er der vej.

Held og lykke med projektet, hvis du når der til. 

Jurist og tekstforfatter. Skriver bl.a. juridiske artikler på eJura.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel. Jeg tror godt du kan komme ind på markedet, selvom der er hård konkurrence og mange store spillere. Du skal huske branchen er enorm, og der vil altid være nogle, som er klar på at prøve noget nyt proteinpulver.

Jeg tror du vil kunne komme langt, hvis du får opsat et godt system fra start. Noget hvor du får bodybuildere og fitness folk til at lave content for dig.

Bodyman og bodylab bruger fx et bodybuilding forum - bodybuilding.dk til at markedsføre deres produkter. Jeg har fulgt med på bodybuilding.dk det seneste stykke tid, og her kan jeg fornemme at mange af brugerne på forummet er trætte af den aggressive markedsføring bodyman.dk og bodylab.dk ligger for dagen. Det er blandt andet det pop up vindue, som er på forummet.

Du kunne fx starte et helt nyt bodybuilding forum her i Danmark, hvor du så kan få brugerne til at lave en masse content for dig. Så kan du drive den trafik over på en webshop, hvor du sælger dine kosttilskud. Der er tonsvis af bloggere derude, som du også kan tage fat i. Du kan også lave noget med sunde opskrifter, hvor du så får dine kosttilskud ind over.

Der er selvfølgelig mange måder at gøre det, men her har du en konkret bud på, hvordan du kan gribe det an. Jeg håber at du kan bruge det :-).

Mvh Thomas.

Fra Hadsund
Tilmeldt 25. Sep 14
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas!

Tusind tak for dette svar, det hjælper meget og er motiverende! Det var en stor hjælp.

Fortsat god dag - 

Mikkel Rank

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan også gå efter en speciel målgruppe i fitness-industrien fx. damer (noget med lav kcal eller noget - ved ikke så meget om det (: ) eller noget til folk med specielle behov osv osv.

Mvh

Alexander

Fra Hadsund
Tilmeldt 25. Sep 14
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 23:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Dette er skam en ting jeg har overvejet meget, specielt det med fokus på kvinder :)

Fra Hadsund
Tilmeldt 25. Sep 14
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 23:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er lige interesseret i at høre om der er nogle love eller andet der kan forbyde en fra at bruge et domæne som ProteinWorld.dk da det er ledigt. Selvom der er en stor side i udlandet der hedder Proteinworld.com?

Tilmeldt 29. Jan 15
Indlæg ialt: 38
Fra  Reverence Skrevet kl. 06:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Tror ikke du skal regne med at kunne bruge dette navn, der har før været meget drama inden for "protein" verdenen (tilskudsverdenen er nok mere ret kategori) da flere navne ligger tæt på hinanden.

 

Jeg træner selv og har gjort det på "højt" plan i godt 4 år nu, og har været igennem de første 7-8 forskellige mærker af protein. Jeg bruger det faktisk ikke rigtigt mere, da jeg foretrækker at spise reel mad istedet, og fordi hvilken som helst smag rent ud sagt giver mig mugne løg efter hånden. Men dette er selvfølgelig kun min mening.

 

En ting jeg savnede dengang var INDBYDENDE designs. Der er intet mere vulgært end at det ligner du æder ud af en spand kemikalier, og sådan ser 70% designs ud disse dage. Derudover savner jeg nogen stabile men anderledes smage - alle kører på choko/jordbærd/vanilje, men brands som Cellucor er blevet kæmpe store med deres Cinnamon Bun, Molten Chocolate osv. - Molten Chocolate er bare et andet ord for chokolade, men den smager betydeligt "rigere" og mindre af gammel sur ost, som mange andre mærker gør.

 

Så min råd ville være - lav et fedt, minimalistisk design, og find et par fundamentale smage, som der ikke allerede findes titusinder af i forvejen. Hvis du en dag bliver tilfreds med smagen, så find nogen oprigtige atleter som har lyst til at smage den - gratis reklame er bedre end fx Shredz reklameføring, hvor de simpelthen presser reklameringen langt ned i halsen på dig - en af grundene til at jeg afskyr dem og deres atleter med hele min væsen - et supplement kan ALDRIG blive vigtigere end resten af dine måltider - som de påstår.

 

Det er muligt, men som sagt, meget hård konkurrence. Mon hvor er der efterhånden ikke det, disse dage :-)

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)