Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nogle gode investeringssider? Investor med over 500 mio $

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 2. Jul 09
Indlæg ialt: 84
Fra  IPP Europe ApS Skrevet kl. 00:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Mr. A:

Det undrer måske mig at Andi gider at bruge sin tid på at søge, men han siger nu ret klart:

Noger der kender gode investerings hjemmesider?

Andi er ikke på amino for at finde 500millioner $ , men for at finde et bedre sted end amino. 

https://www.mycapital.com/

At det så næppe vil lykkes er en anden sag...

Vi har tidligere kigget på mycapital, og der er faktisk rigtig meget god viden på siden.
Investeringsvilligheden i projektet du står med, det skal jeg dog ikke kunne udtale mig om - men antallet af store (og potentielle) investorer derigennem, er massivt.

//Mathias

Fra Odder
Tilmeldt 14. Oct 15
Indlæg ialt: 31
Fra  Escape In Time Skrevet kl. 08:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror det Remy mener med sit indlæg er at det er urealistisk for dig at opnå adgang til den slags kapital udelukkende baseret på dit indlæg. Det bærer alt for meget præg af useriøsitet og som om du er en gut under 20 år (selvom det sikkert ikke er tilfældet)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Man finder ikke 3 milliArder kroner eller noget i den stil via mycapital. Det er helt enkelt totalt useriøst at søge et sådan beløb af den type kanaler

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Langeskov
Tilmeldt 20. Nov 08
Indlæg ialt: 1128
Fra  Marjoe ApS Marjoe.dk Skrevet kl. 15:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv at forhør dig hos dem her, om de er bekendt med og kan anbefale et sted.

Invested.dk

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :

John jeg tror også man skal være langt mere informativ for at kunne skaffe investorer i den størrelsesorden, men Andi behøver ikke fortælle hele Danmark om ideen. Han efterspørger blot hvor der findes kapital. Mycapital er en liste over mange små som store fonde og andre investorer, så vidt jeg husker fra hele verden. Jeg er sikker på der er medlemmer på listen med langt større værdier, og det er muligt Andi vil rette ind og søge en gruppe af investorer. I visse tilfælde skal han bare skaffe en medejerandel for at få støtte fra f.eks. regeringer og det kan være nok til at låne det sidste.

Men på mycapital investor listen findes f.eks GE Capital Finance group, så vidt jeg husker er det General Electric, så John mens du basher et sobert forslag om hvor man kan lede, er du så helt sikker på at GE fra USA ikke KAN finde 500M hvis de vil? Fra Danmark er der ATP på listen...Han kan gennem mycapital med få click sende en låne ansøgning til 2000 banker.

Du må da gerne have din egen indstilling til om det lykkes (der tror jeg vi er enige), men burde du ikke i det mindste lave et simpelt opslag på hjemmesiden Mycapital.com før du udtaler dig om hvor dårlig den er til formålet? Er det ikke "totalt useriøst"? Han behøver jo ikke melde sig ind for at drage nytte af siden og det er jo i lige så høj grad en oplysning til andre der søger venture kapital udenfor Amino...du kunne ligeså godt sige at google var uegnet til søgning 

Det potentielt useriøse er situationen, en 25årig der hverken har finansiel baggrund eller uddannelse indenfor power området, er næppe den rette til at overtale GE eller ATP til at bruge 3mia - men lad ham da forsøge, det er jo ikke sikkert det er os der har ret. Det er jo næppe ham der skal bruge investeringen, han prøver sikkert bare at sætte en producent sammen med investor for at måske få et cut. Han får nogle erfaringer undervejs han måske kan bruge senere, når han søger efter et mindre beløb indenfor noget han kender til. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :

mycapital er jo hvad det angår som en telefonbog - og står man med power-plant (eller hvad det var) med investeringsbehov 3 MillAder DKK - så hjælper en telefon nog eller mycapital overhovedet ikke. Man skal skabe netværk - og starter man med GE Capital F G og et aldrig så godt brev om 3.000.000.000 dkk så vil det næppe føre til noget som helst. Jeg ser ikke Mycapital siden som egnet til formålet - mere end en hvilken som helst telefonbog - som jeg også ville anse for helt uegnet for at være ærlig. Min begrundelse er naturligvis også efter samme tanke som din - man kan slet ikke som ung håbefuld skaffe de penge alene uanset hvad - hvis ikke man har et allerede stort projekt

Måske man kunne overveje DONG eller hvad der nu ligger når til Power området - men at søge et sådan beløb, er ikke muligt - uanset han via mycapital sender til 2000 banker. Investering i den størrelses orden starter slet ikke med en ansøgning - den starter med et netværk, hvor nogle seriøse tænder på ens planer - og derfra undersøger man sig vejen frem - men du har da ret i, der ikke sker noget ved at skrive til 2000 af dem på Mycapital efter 3 mia kroner - be my guest vil jeg sige - tror bare slet ikke det er vejen Wink

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. Sep 14
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 18:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lagt lidt til side i ny og næ, så den vil jeg da godt byde ind på.Smile

Som udgangspunkt skal du nok lave en A4-side med beskrivelse, det er bare til skattevæsnet.

Med venlig hilsen

Julemanden

Tilmeldt 6. Sep 12
Indlæg ialt: 317
Skrevet kl. 20:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Normalt ved sådanne projekter sikrer projektudbyder at indhente samtlige tilladelser og accepter INDEN der søges finansiering. Herunder tilladelser fra regeringer. Herefter udbydes projektet til investorer

Jeg vil således anbefale trådstarter at få styr på samtlige tilladelser (selvfinansieres) til hele projektet - og dernæst ansøge investering. Det vil dog være så godt som umuligt - selv hvis man er MEGET seriøs - at få tilsagn fra én enkelt investor. Med mindre man således selv er meget velhavende, så sker finansiering gennem fondsudbydelse, hvor en større andel af investorer giver deres tilsagn. Den største lignende fond på dette område i EU er fonden 3i Infrastructure.

Det vil kræve et meget stort og professionelt netværk samt en særdeles stærk kompentence at fundraise så stort et beløb. Ligeledes at få skabt tilladelserne til et sådan projekt. 

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)