Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

decoded vare

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Oct 13
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har muligheden for at importere ''decoded'' vare, altså produkter der ikke har LOT nummer hverken på kassen eller produktet.
Er der nogle ting man skal tænke på i dette tilfælde? 
Varen er markant billigere, men hvis det koster mere at få den igennem tolden pga merearbejde ved manglende nummer, er man jo lige vidt.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Der skal jo kendes toldtarrif og være øvrige papirer efter reglerne - LOT nummer i sig selv ved jeg ikke rigtig hvad betydning har - det mener jeg afhænger af, om det er varer hvor det er afgørende at vide hvilket LOT de stammer fra - det er vel ikke alle varer der har LOT nummer eller?

Det skal naturligvis også kunne være klart, at det ikke er kopivarer - for så kan de sendes retur (eller måske destrueres som ex kopivare til forbruger kan blive (rolex dommen)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :

 

For mig lugter in import det langt væk af kopivare - er det tilfældet kan du komme rigtigt galt af sted økonomisk.

Toldsatsen bestemmes ene og alene af varekoden samt oprindelsesland af produktet.  LOT nummer har ingen betydning.

Tilmeldt 17. Oct 13
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for de gode svar. Der var tale om spiritus produkter, men jeg går nok uden om disse for en sikkerhedsskyld.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :

 

import  af spiritus kræver tilladelse fra både SKAT og Fødevarestyrelsen. Udover evt. told skal du betale punktafgift af alkohol indholdet.

Tilmeldt 17. Oct 13
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn - Jeg er klar over de forskellige punkafgifter, emballageafgifter og registreringer. men tak ;)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)