Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

patent eller rettiigheder til design

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Feb 15
Indlæg ialt: 14
Fra  Unik Aspekt Skrevet kl. 09:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har for nyligt startet en enkeltmandsvirksomhed indenfor design og håndproduktion af bæredygtige unikalamper og møbler. Jeg har til en opstart valgt at satse på to typer lamper som jeg har fået testet og ce-mærkede og fået forfinet design og udtryk på. Det drejer sig om to forskellige typer hybrid lamper af høj kvalitet fremstillet af defekt og antikt kameraudstyr, sat sammen med brugte funktionelle lampedele og nye dele og komponenter. Jeg har fået en del virkelig positive tilbagemeldinger på mine designs og produkter, og jeg er i dialog med flere interesserede forhandlere ud over interessen fra private. På den baggrund er jeg nu nysgerrig efter at vide om det kan lade sig gøre at få mine designs beskyttede, dvs få rettighederne til mine designs? så vidt jeg kan se er det en ret bekostelig og omstændig sag at opnå designbeskyttelse? Jeg kan også få øje på lidt af en gråzone, da mine lamper jo er hybridder, dvs at de bla. består af genkendelige antikke og, vil jeg tro, varemærkebeskyttede delkomponenter fra kameraudstyr? Nogen der har erfaring med dette, og som vil dele deres viden med mig, eller som kan fortælle mig hvor jeg kan henvende mig? Tak. Tue

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Aug 14
Indlæg ialt: 360
Fra  Advokatkontoret Rikke Wagenblast Sørensen Skrevet kl. 18:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Tja lidt i tvivl om, hvad du spørger om.

Men du er allerede nu beskyttede mod kopister, bare du kan bevise, at du altså er "opfinderen" af dette spændende design.

Derfor er det naturligvis altid godt med et blåstempel via en officiel designbeskyttelse. De forskellige væksthuse yder ofte en god hjælp hermed. Alternativt hvis du skal have et samarbejde med en producent, kan denne hjælpe mig med denne del. Men nturligvis skal du her passe på, og du ikke bliver udnyttet.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)