Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opdatering af WP plug-ins

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Aug 15
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 09:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, 

Skal man altid bare opdatere de plug-ins man har på sin wordpress hjemmeside, og kan en opdatering ændre på hele set-up'et? Er meget nervøs for at gøre det. 
Jeg har en opdatering til reCaptcha og ninja forms (en kontakt formular)...

Fra Aarhus C
Tilmeldt 14. Mar 14
Indlæg ialt: 2152
Fra  Erhvervshjemmesider.dk ApS Skrevet kl. 09:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej 

Havde nær skrevet at du også skulle være nervøs med god grund - eller i hvertfald hvis du ikke har prøvet det før :-) 

Som du selv er inde på er der risiko for diverse fejl og kulminationer i koden mellem de forskellige plugins, temaer samt WordPress ved opdatering. Derfor er det yderst vigtigt at du har en fuldkommen backup af hele din hjemmeside forinden du påbegynder at opdatere. Såfremt du har en fuld backup og er kyndig til at uploade denne i tilfælde at fejl i opdateringerne, så skal du blot gå normalt til værks. 

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Simon Børsting Sørensen :
Derfor er det yderst vigtigt at du har en fuldkommen backup af hele din hjemmeside forinden du påbegynder at opdatere.

Simon rammer det faktisk meget præcist - jeg vil dog blot (måske jeg fordi jeg er lidt paranoid af natur Wink) tilføje at du selvfølgelig skal sørge for jævnligt at tage backup - men det er ikke nok, du bør også jævnligt tjekke at du faktisk kan lave en fuld restore med den backup du har.

Hvis du ikke er "teknisk" minded, så find en der kan hjælpe, f.eks herinde, og brug lidt penge på at sikre dig at du har en fungerende backup, dvs scheduleret kørsel og test af at du kan restore - har har selv daglig backup på alle mine sites, måske fordi jeg er hysterisk, men det gør jo at jeg tør holde mine plugins mm opdaterede hele tiden.

Husk - rigtige mænd tager ikke backup - de græder ! Wink

//Morten

Tilmeldt 6. Aug 15
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis nu jeg har installeret Vaultpress er jeg så sikret? Ved ikke lige hvad jeg gør, hvis jeg skal have fat på tidligere versioner. Men den er sat til at back-up'e....

Fra Ballerup
Tilmeldt 23. Jul 12
Indlæg ialt: 228
Fra  WebHosting A/S Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

annlu:
Hvis nu jeg har installeret Vaultpress er jeg så sikret? Ved ikke lige hvad jeg gør, hvis jeg skal have fat på tidligere versioner. Men den er sat til at back-up'e....

Hej

Du kan være 100% sikker på at WordPress (plugins/temaer) ikke er sikkert, ej heller fordi du har vaultpress installeret. Der er så mange muligheder for sikkerhedsfejl, ikke i selve WordPress, de fleste er fundet og fixet, men i de plugins og temaer du installerer. Backup er en god ting, gætter på dit backupplugin laver backup og gemmer backups på websitet, det er lidt som at hænge nøglen til pengeskabet på siden af skabet, for enhver der har adgang til dit site har derfor også adgang til dine backups, disse kan således slettes og så er du ligevidt.

Kan anbefale at du bruger lidt tid på at sætte dig ind i eksport af database og ligeledes hvordan et FTP program fungere, så kan du selv lave en backup af dit site, en backup der gemmes på din egen computer, eller alternativt, se om din udbyder har en løsning for ekstern backup af dit site.

Mvh WebHosting A/S

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Mine udviklere har lavet et script til mig, hvor jeg får downloadet min backup på min Amazon server - så hvis du skal have hjælp her, så kan vi godt finde ud af noget. Du kan også sagtens tage fat i en anden Wordpress "haj", der vil kunne hjælpe dig.

Det vigtigste er at du har en Backup der ligger et andet sted end der hvor du har dit site, og at du får testet at den backup faktisk kan restores - så brug lidt penge på det, de er givet rigtig godt ud

//Morten

Tilmeldt 6. Aug 15
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Så Vaultpress er ikke nok?

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :

annlu:

Så Vaultpress er ikke nok?

Det er da altid en start - men jeg vil stadig anbefale at du lige bruger lidt penge på at få tjekket om den backup du så får havner et fornuftigt sted (dvs ikke bare på serveren), og at den kan anvendes til at velfungerende restore.

mht sikkerhedsdelen, så skal du vide at 100 % sikkerhed ikke er en realistisk mulighed, men med Vaultpress, og løbende opdatering af Plugins og temaer så er du godt på vej - og har du styr på din backup kan du altid lave en restore hvis det går galt.

Som sagt, så siger du bare til hvis du skal bruge lidt hjælp her

//Morten

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

En anden lille ting man skal tænke over (måske undersøge) inden man opdaterer er at tjekke op på at den udbyder man bruger, nu også understøtter det man opdaterer til, det gælder både selve CMS'et, plugins osv. osv. understøtter de ikke det nye er man virkelig i problemer.

//Kim

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)