Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp søges til samarbejde med god ven, selskabs type, fordeling, ejer.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Nov 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa eksperter.

Jeg søger lidt råd, fra jer gode mennesker.

Jeg har i dag en enkeltmand virksomhed kaldet Imperial mods.  jeg vælger at lukke den ned inden 2016, for at slippe for yderligere udgifter til regnskabsprogram mm. og da jeg har ApS

Jeg har også et ApS kaldet Imperial mods ApS, jeg oprettede et ApS da jeg sælger til USA, og var bekymret, for en eventuel tosse, der kunne finde på at sagsøge mig, derfor oprettede jeg et ApS.. dette selskab beholder jeg, da jeg stadig udvikler og sælger i dette..

Nå men nu til mit spørgsmål, jeg ønsker at starte et nyt selskab med en god ven, min gode ven har ingen kapital og heller ikke mulighed for at finde det. Jeg stoler 100% på denne person, og har brug for hans evner i det nye selskab.

Skal vi oprette et IS, et IVS, ApS, hvad vil i råde mig til?

Kan man oprette den nye virksomhede til f.eks. 55/45 deling, for at jeg har det sidste ord, da det bliver mig, som kommer med tilskud til virksomheden?

Kan mit ApS være den ene del af virksomheden, og han den anden? eller er det en dum ide? er det bedre at vi bare er 2 personer om det uden mit ApS. fordele/ulemper.

Jeg håber at der er en venlig sjæl der vil prøve at hjælpe mig, med at træffe en god beslutning.

i ønskes en god dag.

Hilsen Heini Hansen

 

Fra København
Tilmeldt 8. Oct 14
Indlæg ialt: 412
Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Heini,

Du kan jo lade Imperial mods ApS stifte det nye ApS sammen med din ven, så kan Imperial mods ApS eje 55% og din ven 45%.

Selv køre jeg 70/30 fordelingen grundet arbejde i virksomheden...

Hvis Imperial mods ApS og det nye selvskab ikke har noget med hindanden at gøre, ser jeg ingen grund til at du ikke skulle stå som ejer. Så blander du ikke virksomhederne sammen, da de kan påvirke hindanden.

Så hvis den ene virksomhed sælger Computere og den anden er en Frisør, så ville jeg holde det adskilt :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:32
Hvor mange stjerner giver du? :

uanset hvad - så husk en god ejeraftale - uanset ejer% om ikke andet-så af hensyn til den med lille andel faktisk http://johnhannover.blogspot.dk/2013/09/is-og-aps-aftale.html 

IVS - lad være med at stifte med mindre kapital end det i venter at skulle bruge i opstarts året faktisk  det letter ofte - eller vælg ApS http://johnhannover.blogspot.dk/2015/03/ivs-eller-aps.html  - Husk stadigt

Ejeraftale

Lovpligt arbejdsskadeforsikring for jer begge uanset løn eller resultat

Erhvervskonto

Tilmeld offentligt ejerregister og mere

I/S synes jeg ikke ligger lige til højrebenet her - men i denne E bog er både I/S , IVS, ApS - holding - huskeregler og alt muligt andet dækket

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Jan 11
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan kun give John helt ret (som altid :) )

Hvis du har brug for juridiske kræfter ind over sagen er du velkommen til at skrive. 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)