Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Simpel programmering til ny hjemmeside eller ny App

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Nov 15
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Netværk

Vi søger et godt råd om hvem der kan lave simple programmeringsopgaver til hjemmesider. Det skal være sådan at når man indtaster en par basis oplysninger (eller klikker sig frem) så udregner hjemmesiden / App'en en brugbar løsning for brugerne.

Eksempel: Du vil købe en pool til haven og indtaster om den er rund og hvor stor den er. Vupti programmet svarer dig med omfanget af vandforbrug, rengøring, evt. opvarmning osv. 

Jeg ved dette er en simplificering af casen (den er fiktiv) men i bund og grund er det sådan en hjemmeside/App som jeg vil lave da jeg ser et behov indenfor et forretningsområde. Jeg kender forretningsområdet særdeles godt, så jeg kan selv forberede alle input, beregningsrmetoder  og svar muligheder. Men jeg mangler IT-eksperten til at føre det ud i livet. Jeg vil bruge hjemmesiden /App som 'løftestang' til at komme ind på markedet og overraske med noget nyt.

Mine spørgsmål til jer er:

- Hvem kan lave sådanne hjemmesider / App uden at det koster en bondegård?

- Hvad koster det i størrelsesordenen for hjemmesiden og/eller App'en?

- Lægger man sådan ud til programmering i udlandet eller kan danskere løse det simpelt og billigt? 

På forhånd tusind tak!

vh. Mark

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Mark

Jeg tror jeg har det du skal bruge - prøv at tage et kig her: http://www.mhn-consulting.com/app-udvikling/app-sheet/besparelser-med-app-sheet/ 

Her indtaster brugeren nogle oplysninger i en google form, vi laver en beregning i google sheet, og sender svaret på en mail (så har vi nemlig også kontakt information på brugeren Wink) - men vi kunne også have valgt at vise resultatet på vores hjemmeside.

En sådan løsning er ikke kostbar og kan nemt udvides i forhold til hvad du ser.

Den smule kode vi har fået lavet her har vi fået lavet i udlandet hos en af vores samarbejdspartnere.

Vi kan også konverterer denne løsning til en mobil løsning - evt med app-sheet (så bliver det dog ikke en rigtig app) - og vi kan selvfølgelig også kode en egentlig app, men så begynder det jo pludselig at blive lidt dyrere.

Hvor meget det koster kommer an på mange ting, bl.a. kompleksiteten i dine beregninger, om du allerede har en hjemmeside/design løsningen skal implementeres osv osv - men giv mig evt et kald på 3053 1351, så kan vi lige tage en snak om det

//Morten

Tilmeldt 1. Nov 15
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten

Tak for dit svar. I bund handler om en App (eller hjemmeside der komplementer hinanden) sådan forstået, at det er en BtB-ydelse:

En professionel indtaster sine oplysninger på app'en (eller man klikker sig frem ved valgmuligheder) og man får et output (udkast) man kan bruge - som gør at han hurtig kan komme videre med sit produkt han er ved lave fremfor at kontakte mig, som bare ville koste ham mere. 

Tanken er jo det skal være en døråbner der kan åbne for mere salg på den lange bane. Det er derfor relativ nem tilgængelig viden der er håndterbar, men som vi deler ud af på nem tilpasset måde for kunden. APP kunne være  gratis i starten og efter en peride kunne man tage en licens hvis den bliver hammer god og meget udbredt 

Jeg  er lidt i tvivl om din kodning - du skriver bl.a. app sheet og google sheet. Er det blot din indgangsformular her eller skal alle brugere af app denne vej? 

Det skal være nemt at tilrette ændringer og nye out og indput. Fx hvis vi tager pool-casen fra før: Man kan også vælge en inddørs pool nu og brugerne kan vælge om det er med saltvand eller klor. Sagt lidt firkant igen - App svarer der skal ikke  ske opvarmning og der skal laves ekstra sikre med rustdannelse (hvis saltvand). Det lyder banalt og er banalt. Men denne bruger flade skal vi selv kunne tilføje og eller ændre tekst i uden at det koster meget -   og hvis der er ændringer i koden - så skal det være relativt billigt. 

Egentlig kunne jeg selv - for 25 år siden - have lavet programmeringen i Basic eller lignende for det er relativt simple ting - men vælger at få prof's til at gøre arbejdet. 

Slut produktet for App (eller hjemmeside) skal se godt ud, være lækkert designet, superbruger venligst (ikke teknisk tungt). Out kunne være man får svar på App er der bliver sendt en mail til brugen med et forslag til en løsning.

vh. Mark

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Mark

Mark Hansen:
Jeg  er lidt i tvivl om din kodning - du skriver bl.a. app sheet og google sheet. Er det blot din indgangsformular her eller skal alle brugere af app denne vej? 

Der er jo som altid mange måder at gøre det her på, men med det du skriver tror jeg, at det bedste her er at bygge en løsning oven på google form/google sheet - så nej brugerne skal ikke den vej ind, det er bare den teknologi der ligger bagved. Her vil du nemlig selv løbende kunne rette spørgsmålene, og skal der regnes nogle svar ud kan det gøres i det underliggende regneark, på den måde kan du muligvis slippe for at der skal kodes noget overhovedet, ihvertfald i forhold til spørgsmål og svar delen.

Vi kunne så yderligere udvikle en lille web front-end, med et simpelt vedligeholdelsesmodul ovenpå - måske så simpelt så du bare kan uploade et dokument der indeholder en skabelon/template til det der skal vises alternativt sendes på mail.

Hvis vi udvikler sådan en løsning i et af de moderne Javascript frameworks vil vi så efterfølgende kunne konverterer den til en app til IOS og Android, det betyder at du ville have både en Web-løsning og et sæt app's. Her vil du kunne få en rigtig stærk løsning, med et rigtigt lækkert design.

Hvis det har interesse, så send mig en PB med dine kontakt informationer, så skal jeg lave et tilbud på sådan en løsning til dig - du er også velkommen til at give mig et kald på 3053 1351, så kan vi lige tage en snak

//Morten

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)