Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Enkeltmands virksomhed, privat hævniger, hvor ofte må man? hvad med skat?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Apr 15
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 19:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen

 

Jeg går med et spørgsmål, som jeg håber i kan svare mig på. Jeg er ved at starte en enkeltmands virksomhed, og vil gerne vide hvordan det er med når man får penge ind på sin firma konto, hvor tit må man så overføre dem til sin egen konto? Flere gange om mdr.? Og betaler man så skat af hver hævning, eller hvordan? Jeg skal sælge nogle vare, så der skal jo også trækkes indkøbspris,moms osv. fra et beløb jeg ovrføre til min egen konto? Nogle der kan fortælle lidt om det? Rigtig god lørdag! :-)

Fra Munkebo
Tilmeldt 26. Nov 12
Indlæg ialt: 421
Fra  Ansico Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Ved personlig virksomhed betaler du skat af dit overskud - ikke hævninger. Skat er ligeglade med hvor meget du hæver og du kan hæve så meget og så tit du har lyst til.

IT-blogger.dk - en blog om IT-support, udvikling af websider, CMS, SEO og online marketing

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Alle hævninger og indsættelser i alm personlig virksomhed skal ske ved bogføring i status - under egenkapitalen og dermed har de ikke spor indflydelse på resultatet - og resultatet - indtægter minus fradragsberettigede udgifter - er det som du betaler skat af

Du kan overveje min  bog om personlig virksomhed som gennemgår det sammen med en masse andet stof for personlig virksomhed, inkl skat og moms

http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html

Venlig hilsen John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 20:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du et job ved siden af ?

Du skal til at starte med oplyse SKAT om hvor meget du regner med at have i overskud på et helt år. Det er selvfølgelig svært at gætte sig til i starten, men det du regner med, oplyser du til SKAT. Hvis du feks oplyser at du regner med 10.000 kr i overskud (et tal jeg bare fandt på), så skal du betale skat af de 10.000 kr. Hvis du har et job ved siden af, trækker SKAT pengene fra den løn du får fra dit job, sådan så du får lidt mindre udbetalt af din løn.

Du kan hæve alle de penge du vil fra din firmakonto. Du skal bare sørge for at der er nok tilbage til at betale moms og andre regninger.

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Tilmeldt 8. Apr 15
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John! 

Jeg har faktisk købt din bog, og jeg er i fuld gang med at læse den. Der er bare nogle ting som kan være svære at forstå, når man er helt ny i det. Men jeg anbefaler også din bog til alle, i samme situation som mig, for man lære virkelig meget af den! Og tak for svar! Men lige et spørgsmål til, skal de bogføres et bestemt sted? Eller hvordan og hvorledes? :)

Rigtig god dag!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej der er ikke som sådan krav om bogføres et bestemt sted - men derimod om at overholder bogføringsloven - og det gør du lettest i et regnskabsprogram - feks. gratis www.dinero.dk 

Der vil der være konti til indtægter og forskellige udgifter  OG private hævninger som sker i status. Det med private hævninger er også med i bogen

Håber du får fat i tingene stille og roligt, men bare test et regnskabsprogram som gratis www.dinero.dk eller andre

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)