Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Var det noget med et Segboard?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Danmark
Tilmeldt 30. Apr 15
Indlæg ialt: 29
Fra  Kotra Copenhagen Skrevet kl. 10:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Flere og flere steder ser man indikationer på, at efterspørgselen på de modificerede Segways - Segboard er i rivende udvikling.

Hvorfor pludselig nu? Vi har kendt til Segways igennem flere år, hvor indstillingen til disse måske i højere grad har været en accessory til "tykke amerikanske mall cops". Kombineret med at prisen har været astronomisk urealistisk fastsat til snildt 50.000,- har dette setup formodentlig plantet produktet som et perifært overdimensioneret legetøj i vores hoveder.

Ikke desto mindre ser vi nu, at efter produktet er blevet tilstrækkeligt udviklet til et mere simpelt setup, på flere parametre, at Segboards oplever samme hype som droner gjorde det for lidt tilbage.

På nuværende tidspunkt er der nogle mindre udbydere af produktet, der kræver 3.000-5.000,- for produktet, og hvem øjensynligt får det leveret fra Kina.

Mit spørgsmål går egentlig blot på, om I ser et reelt marked for den type produkt i DK?
Eller om vi i Danmark igen bliver siddende på vores 'konservative piedistal' og lader muligheden passere forbi, qua vores tilbageholdenhed for Early Adaption?

 

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik

Jeg tror det er meget hypet lige nu, for man ser dem overalt i film, serier, stjerner kører på dem oma. Men jeg tror ikke det er besynderligt holdbart i længden.

Herudover vil der også være et enormt prisfokus, hvilket vil betyde at mange vil få en dårlig oplevelse af det fordi de simpelthen har købt for billigt. Som med mange andre varegrupper, så fås disse segboards i mange kvaliteter, men det er svært at gennemskue som forbruger.

Vi har været ved at tage dem hjem, men der er ingen chance for at vi kan sælge den kvalitet som vi ønsker til 3-5000,- så ideen er død fra starten. Jeg vil i hvert fald ikke sælge dem jeg har set til 3-4K - puha der er jo trods alt 2 års reklamationsret i Danmark.... 

Der hvor de kan have en chance, det er at de som udgangspunkt er lovlige at køre på på offentlig vej under samme regler som fx Segway, da de falder ind under bestemmelserne om 1-akslet køretøjer.

Det ville være meget mere interessant at se på andre el-køretøjer som fx el-løbehjul, og få dem lovliggjort. Dem må man fx køre på i Tyskland - uden hjelm - op til 20km/t hvorimod de er ulovlige i Danmark - selv dem folk køber til sine børn!

Hilsen Morten

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)