Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Danawebhjemmeside - hvordan tager man den ned og erstatter med WordPress

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 30. Oct 15
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 08:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kære aminoer

Jeg har lovet at hjælpe en ven med at tage en hjemmeside fra Danaweb ned og erstatte den med en side i WordPress.

Mit spørgsmål er, hvordan jeg tager siden ned, så der kan lægges en WordPressside op i stedet for.

Ofte kan man jo tage en side ned med Filezilla, men kan man også det med Danaweb?

Glæder mig til nogle gode forslag

Og god weekend senere på dagen.

 

 

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 08:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Ny hjemmeside:
Ofte kan man jo tage en side ned med Filezilla, men kan man også det med Danaweb?

Nej, det kan man ikke.

Hjemmesiden er Danawebs (jf. deres betingelser) så selvom du kunne, så må du slet ikke uden deres samtykke samt overlevering af rettigheder.

Det eneste I kan gøre her er at enten at forsøge at få overleveret rettighederne eller få lavet en ny.

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Tilmeldt 30. Oct 15
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 08:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad hvis man vil beholde sit domæne, men ikke have Danaweb, er man så nødsaget til at få nyt domæne?

Fra Ballerup
Tilmeldt 23. Jul 12
Indlæg ialt: 228
Fra  WebHosting A/S Skrevet kl. 08:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Ny hjemmeside:
Ofte kan man jo tage en side ned med Filezilla, men kan man også det med Danaweb?

Hej

Danaweb har deres helt eget lukkede system, så det kan du ikke umiddelbart gøre. Hvad du kan dog, er at tage alle billeder og teksterne, og så bruge disse til dit WordPress site (check først at du har lov at tage billederne, det er ikke alle billeder der bare kan tages og genbruges).

Det er sådan set det :-)

Mvh WebHosting A/S

Fra Ballerup
Tilmeldt 23. Jul 12
Indlæg ialt: 228
Fra  WebHosting A/S Skrevet kl. 08:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Ny hjemmeside:
Hvad hvis man vil beholde sit domæne, men ikke have Danaweb, er man så nødsaget til at få nyt domæne?

Hej igen

Hvis domænet er dit, hvilket det forhåbentligt er, kan du frit flytte det til en anden udbyder. Antager det er et .DK domæne, du kan checke ejerskabet direkte hos

http://www.dk-hostmaster.dk

Mvh WebHosting A/S

Tilmeldt 30. Oct 15
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 09:06
Hvor mange stjerner giver du? :

OK så man kan flytte til anden udbyder det er et stort skridt på vejenSmile, men har nogen erfaring med at tage selve indholdet ned? 

Fra Ballerup
Tilmeldt 23. Jul 12
Indlæg ialt: 228
Fra  WebHosting A/S Skrevet kl. 09:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Ny hjemmeside:
men har nogen erfaring med at tage selve indholdet ned? 

Hej

Det er i princippet bare at højremarkere billeder, gemme dem lokalt hos dig selv, og ellers kopiere teksterne ned i et word/notepad dokument så du har en lokal kopi.

Mvh WebHosting A/S

Tilmeldt 30. Oct 15
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 09:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Smukt tak Smile Tænker dog mere på hvordan man fjerner alt indhold, så man har et "blankt" domæne, hvor man kan installere WordPress

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 09:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Ny hjemmeside:

Smukt tak Smile Tænker dog mere på hvordan man fjerner alt indhold, så man har et "blankt" domæne, hvor man kan installere WordPress

Når du har fået flyttet dit domæne til en ny webhotel-udbyder, så er serverpladsen som udgangspunkt helt tom. Så du skal huske at gemme alle ting INDEN du flytter domænet. 

NÅR du har gemt det hele, så tror jeg ikke der er noget galt i at spørge DanaWeb hvad man kunne gøre. Måske der findes nogle gode mennesker der, som gerne vil gemme tingene til dig, så du måske kan importere dem til et Wordpress-installation et andet sted. Det ville jo være service Smile

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 09:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg skrevet pænt til DanaWeb, om de kan hjælpe.

Amino har jo nogle 'usynlige muskler', som er gode at være gode venner med.

Lad os se hvad der sker Smile

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)