Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af eget tøjmærke

Side 3 ud af 7 (65 indlæg)
Tilmeldt 6. Sep 07
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 18:56 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jeg vil gerne høre mere om produktionen fra Vietnam.

 

Du må meget gerne sende en PM.

Fra København
Tilmeldt 31. Jul 07
Indlæg ialt: 232
Fra  RumRum.dk Skrevet kl. 14:53 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Da Silva.

 

Jeg svarer på en post, du skrev for snart et år siden, så nu har du sikkert fået langt mere erfaring :)

Hvordan er dit import-eventyr gået? Er det nemt og bekvemt at handle med vietnamesere og kan det svare sig, eller er der 1000 ting, der skaber problemer? Mht. fragt, told/skat/moms, samarbejde, kvalitet, pris osv..

Jeg overvejer at starte et taskemærke (lædertasker).

Er de gode til læder i Vietnam?

 

 

 

 

Bolig interieur butik - RUMRUM: www.rumrum.dk

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:28 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Mit t-shirt projekt gik både godt og skidt!

Jeg fik jo produceret knap 500 t-shirts i eget design, hvorefter jeg fik solgt dem alle herhjemme. Fortjenesten løb op i ca. 15.000 kr., hvilket var okay, men jeg har efterfølgende intet yderligere foretaget mig.

Dette primært fordi, at jeg simpelthen ikke vurderede kvaliteten til at være tilfredsstillende. T-shirts'ne var langt fra ens - både tryk og størrelse, hvilket nærmest gjorde det umuligt at sælge dem i butikker. Derudover var det svært at opretholde kvalitetskontrollen, da jeg hverken havde tid eller ressourcer til at rejse derover jævnligt.

Afslutningsvis er jeg under uddannelse (sales trainee + International markedsføring og handel på deltid), hvorfor jeg pt. har valgt at udskyde iværksætterprojekter, til jeg er uddannet i sommeren 2009.

 

. Mht. produktion af læder, har jeg desværre ingen erfaringer.

- Mht. prisen, var den utrolig fordelagtig - kvaliteten var jo desværre derefter.

- Mht. told, mener jeg det løb op i 6-8 %.

- Mht. samarbejdet med agenten fandt jeg løbende ud af, at han manglede kendskab til branchen og han blev dårlige til at svare på mine mails.

- Mht. fragt foregik denne i containere med min families virksomheds contrainere, hvilket betød at det var gratis. Prisen for luftfragt af de 500 stk. (ca. 5 flyttekasser) havde ca. løbet op i 5-6.000 kr.

 

Det var desværre alt, hvad jeg kunne være behjælpelig med.

Kan dog kun råde Jer til at rejse derover, hvis I har seriøse planer om at starte en produktion op! Sørg endvidere for at have styr på kvalitetskontrollen!

 

// Christian da Silva Wendelbo

Fra Andoharanofotsy
Tilmeldt 24. Jun 06
Indlæg ialt: 713
Fra  Skandic Madagascar Skrevet kl. 21:44 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Siden denne traad er end op i min indbakke - jeg maa jo have haft blandet mig tidligereSmile vil jeg lige naevne min service her paa Mauritius hvor jeg sidder som tekstil agent. Jeg arbejder desvaerre ikke med laeder produkter, men alt i bomuld!

Prisen er ikke den samme som i Asien, men kvaliteten er garanteret i top. Der er ingen importmoms eller told paa tekstil varer fra Mauritius og sidst men ikke mindst har du/i som importoer ingen bekymring mht. sprog eller behov for at rejse da jeg som dansk talende agent varertager alle interesser.

Tjek os ud paa web: skandic-distribution.com

Med venlig hilsen,

Mikkel Westh

http://www.mwcreation.net

Fra København
Tilmeldt 31. Jul 07
Indlæg ialt: 232
Fra  RumRum.dk Skrevet kl. 16:25 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Til Mikkel: Det lyder interessant!

 

Til Christian:

Tak for et hurtigt og meget konkret svar - Det kan jeg li´!

Du har vel, et eller andet sted, svaret på alt hvad jeg behøver at vide, på nuværende tidspunkt.

Jeg vender tilbage, når det bliver mere aktuelt.

Mvh. Jonathan

Bolig interieur butik - RUMRUM: www.rumrum.dk

 

Fra Saigon
Tilmeldt 12. Mar 08
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 23:27 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære alle Amino venne

Jeg komme selv fra Vietnam og jeg har mange kontakt i Vietnam alt om Tøj, sko, støvle, procelæn, og mange andre tinge som ind og udensdør bruges . og jeg arbejder som agent vare kontroler fra vare prøve til færdig vare. og jeg tage mig som ansvar for det produkt for Jer vis I ,Jer interesser. skrive til mig eller ringe . og I skal ikke betal noget for vare prøve . jeg tage mig ansvar til godkend.

skriv til mig mail : tnnmdk@aaas.dk

                               tlf. 2221 9254

MVH.

Tien Ng. 

 

Tilmeldt 11. Feb 09
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 13:46 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Allan K

Jeg skal have fat i en fabrik, kan forstå du har kontakt i tyrkiet. Kan du muligvis hjælpe mig.

jevola@live.dk kan du maile mig, så kan vi gå videre i en dialog

Tilmeldt 4. Mar 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:08 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian,

Jeg kan se det er meget længe siden dette indlæg er skrevet, men jeg prøver alligevel at skrive til dig.

Jeg har et brændende ønske om at starte en forretning op med mit eget mærke, hvilket kræver at jeg også får gang i produktionen af mit mærke.

Jeg ved for at være ærlig meget lidt om hvordan man gør, og søger derfor hjælp herinde.

ved du noget om produktion og om hvad priserne er og hvad det ca kommer til at koste for en lille forretning på ca 50km2 med mit eget mærke.

dette projekt er ikke noget jeg ønsker at tjene millioner på, men noget jeg gerne vil gøre fordí det er en livslang drøm.

Håber du kan hjælpe mig.

-Janne Ulsø Andreasen. 

Fra Saigon
Tilmeldt 12. Mar 08
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 01:06 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jeg kan godt hjælp Jer send mig en email så vi kan snakke om det .

tnnmdk@yahoo.dk

mvh.Tien

Fra Dongguan
Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 316
Fra  South China Trading Ltd. Skrevet kl. 06:51 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Janne

Jeg er også med på den lidt ældre tråd:)

Som jeg forstår er din drøm at åbne en tøjforretning med egen produktion af eget mærke.

Det kræver vel at du har en rimeligt udvidet kollektion, bukser, kjoler, sjorter eller hvad nu du brænder for.

Produktion er bestemt ikke det store problem, dog vil jeg tro at en nyåbnet forretning, med et lager på 2-300stk af hvert design (som gerne er minimum hos produkcenten) umiddelbart vil blive en lidt risky business, da du jo ikke ved om du kan sælge det til dine kunder.

Mit forslag ville nok være at starte med at kontakte en grossist og få lidt forskellige ting ind i butikken i mindre mængder og prøve at få forretningen til at køre først, for derefter starte med f.eks. en smart skjorte eller noget af egen avl,  og prøve ligeså langsomt at udvide din egen produktion.

 

Men bare klø på,  der er jo kun en til at udleve dine drømme:)

Held og lykke

Lars

 

South China Trading Ltd.  Tilbyder vores årelange erfaring til seriøse Aminoer der overvejer Produktion i Kina.

Side 3 ud af 7 (65 indlæg)