Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skifte bankkonto

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Oct 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg fakturerer for nogle mindre firmaer og har i den forbindelse et spørgsmål

En af mine kunder ønsker at skifte sit bankkonto nr på sine fakturaer ud med sin kærestes bankkonto (da hun har en anden bank)

(så at HANS bank ikke kan få fingrene i pengene), hun har intet med firmaet at gøre.

Kan / Må man det

 

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

APPWEB:

Jeg fakturerer for nogle mindre firmaer og har i den forbindelse et spørgsmål

En af mine kunder ønsker at skifte sit bankkonto nr på sine fakturaer ud med sin kærestes bankkonto (da hun har en anden bank)

(så at HANS bank ikke kan få fingrene i pengene), hun har intet med firmaet at gøre.

Kan / Må man det

Ja, det må han umiddelbart godt (I hvert fald på den korte bane)

Men uden at kende din kundes økonomiske forhold, så kan hensigten måske være af en ikke lovlig karakter. Hvis det udelukkende for at skjule penge for banken, så løber han måske en risiko i forhold til at han misligeholder et pant (men det er bare et gæt)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Som Jesper skriver, lyder det som det kunne være fordækt. Jeg ville som kunde heller ikke være så glad hvis jeg vidste jeg betalte til en konto der ikke tilhører den der skal ha pengene

HVIS han er IVS eller ApS går den slet ikke, for der må han ikke hæve penge selv (eller gi andre) som andet end løn, så der vil det være klart no-go.

I personlig virksomhed - jeg tror skat ville stille rigtigt mange spørgsmål hvis bankafstemning foregik via kærestens bank og ikke via den bank som han, også som personlig virksomheden SKAL ha tilknyttet som NemKonto til hans CVR

OM du så gør noget ulovligt hvis du får en bankkonto opgivet-  det TROR jeg som ikke - selv om man jo yderst ude godt kan blive straffet for at medvirke til svindel, hvis skat kunne mene det er det du gør her. Jeg ville ikke være vild med tanken

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)