Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Danske Bank vil ikke gøre min private konto til nemkonto for mit enkeltmandsselskab

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 22. Mar 10
Indlæg ialt: 87
Fra  Create Copenhagen Skrevet kl. 20:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har noget negativ moms jeg skal have tilbagebetalt fra SKAT - ikke så meget, men ca. 1500,-

For at få de penge udbetalt skal jeg have en nemkonto, så jeg tog fat i Danske Bank og bad dem gøre min private konto til nemkonto for mit enkeltmandsselskab. Det ville de ikke! Ifølge hende jeg talte med skulle jeg oprette en seperat erhvervsaftale, som ville koste mig 750,-. 

Jeg kan ikke finde det sort på hvidt, men skal de ikke oprette en nemkonto for mig - og direkte på min private konto hvis jeg ønsker? Kan de godt kræve jeg opretter en seperat erhvervsaftale?

Tak på forhånd

Tilmeldt 19. Sep 07
Indlæg ialt: 353
Fra  Virksomhed33 Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Du forveksler din private nemkonto - med en erhvervs nemkonto!
Den ene er tilknyttet dit CPR, den anden er tilknyttet dit CVR

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Dan Nielsen:
Jeg kan ikke finde det sort på hvidt, men skal de ikke oprette en nemkonto for mig - og direkte på min private konto hvis jeg ønsker? Kan de godt kræve jeg opretter en seperat erhvervsaftale?
ja absolut  - Det er helt op til banken - og de har klart større risiko for erhverv end privat http://johnhannover.blogspot.dk/2015/05/hvorfor-er-erhvervskonto-ofte-dyrere.html - selv uden lån og i øvrigt har du hele tiden haft lovkrav om, at ha en konto til dit CVR som var nemKonto- Forhandel med banken - skift bank -  eller betal

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Munkebo
Tilmeldt 26. Nov 12
Indlæg ialt: 421
Fra  Ansico Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, der er desværre nogle banker der ikke vil have privatkonti til Erhvervs-nem-konti. Prøv at høre andre banker om de ikke kan oprette en billigere erhvervskonto for dig. 

IT-blogger.dk - en blog om IT-support, udvikling af websider, CMS, SEO og online marketing

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)