Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Elektronikvare - prototype og produktion i Kina

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Aug 10
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er ved at designe et elektronikprodukt, som jeg gerne vil have lavet en prototype af og produceret i Kina, men hvor katten starter man?

Jeg regner sådan set med, at jeg kan/vil udvikle prototypen selv, men hvordan kommer jeg derfra og så til faktisk produktion og hjemtagning af et færdigt produkt?

Tilmeldt 9. Feb 13
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 20:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har selv fået produceret en bestemt type elektronik-produkt, år tilbage...

Da det meget hurtigt kan koste MANGE penge at starte helt fra bunden, søgte jeg efter en producent af elektronik, der lå indenfor samme kategori, som det jeg ville have lavet.
Jeg skrev til dem (blandt mange forskellige) for at høre om de kunne lave OEM/ODM produkter, og dermed lave en ny produktion af deres produkt, men med "mine" egenskaber.
Det kunne de godt, og efter en lang korrespondance via mail, og en masse reference-"tilsyn" sendte jeg dem nogle billeder, og tekniske beskrivelser, af den prototype jeg havde lavet. 
De fik derefter deres ingeniør/udvikler til at gennemgå det hele, og komme med de ændringer der måtte være, for at det kunne laves i praksis. Der er næsten altid flere måder at lave "samme produkt" på, så efter at have gennemgået materialer, afslutninger på chassis, farvetype osv, fik jeg nogle forskellige pris-overslag, hvor jeg så valgte at takke ja til det ene.

Jeg betalte de første 30% af omkostningerne, og de gik i gang med processen.
Der gik lidt længere tid end forventet, før de havde fået lavet de rigtige forme, og print, men da de var færdige med den første "komplette" model, fik jeg den sendt op med med kurer, så jeg kunne godkende det, inden jeg betalte de resterende 70%, og selve produktionen gik igang.
Herfra gik det overraskende hurtigt, og der gik ikke længe før alt var færdigt, og klar til forsendelse. 
Jeg fik lavet design til æskerne, og manualer, og de sørgede for at alt blev ordnet dernede, således at jeg ville modtage nogle klare, salgsbare produkter. 
Jeg var overrasket over hvor "let" processen var, selvom der selvfølgelig også var en del forhindringer på vejen.

Det er vigtigt at man skriver til flere forskellige producenter, og i et stykke tid holder korrespondancen kørerende med dem alle...Man finder MEGET hurtigt ud af, hvem der selv kan tænke, og er selvkørende, samt hvem der decideret skal have alt skåret ud i pap, og skal have alt forklaret.
Det giver en stor tryghed at man virkelig har tillid til pågældende, og der er enorm forskel på, hvor dygtige de forskellige er.

Så...Igang med at skrive til en masse firmaer, og giv dem en forklaring af din idé, dog uden at røbe selve produktet.

-Håber at det kunne bruges!

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)