Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Anbefale en rådgiver i forbindelse med import fra Kina - Hjælp :-)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Hjallerup
Tilmeldt 5. Apr 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino Bruger

Er der nogle, som kan anbefale en god rådgiver der har erfaring med import fra Kina, har nemlig fået tildelt nogle rådgivningstimer. Det kan både være online rådgivning eller face-to-face.

Håber I kan hjælpe mig, mange tak for hjælpen.

Lars Olsen

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Olsen:

Kære Amino Bruger

Er der nogle, som kan anbefale en god rådgiver der har erfaring med import fra Kina, har nemlig fået tildelt nogle rådgivningstimer. Det kan både være online rådgivning eller face-to-face.

Håber I kan hjælpe mig, mange tak for hjælpen.

Lars Olsen

Hej Lars, 

jeg tror det er nemmere at guide dig til den rette rådgiver hvis du siger lidt om hvilken del af importen du søger hjælp til; er det regnskabsdelen, afgift/moms, produktion i Kina, transport osv.

Fra Hong Kong
Tilmeldt 22. May 14
Indlæg ialt: 51
Fra  SEGO Consult Ltd Skrevet kl. 09:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars

Som Jesper også skriver så afhænger det lidt af hvilke dele af import processen som du søger hjælp til. Jeg bor i Kina og har gennem de sidste knap 20 år arbejdet med import fra Kina/Asien til DK. Første ca 16 år som indkøber i Coop og de seneste 4 år med base i Kina, arbejdet med sourcing. Du er velkommen til at skrive til mig på steen@segoconsult.com, så vil jeg se om jeg kan hjælpe.

Mvh Steen Olsen

Fra Maribo
Tilmeldt 27. Oct 15
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars

Vi køber en del i Kina, forsendelser både med sø og fly fragt. der er normalt ingen problemer med import af handelsvare. Der er forskel på privat køb og erhverv, på privat kan der godt komme afgifter alt efter hvad du vil importere.

Mvh

John Winther

Fra Copenhagen
Tilmeldt 15. Jun 13
Indlæg ialt: 209
Fra  RuedRiis.com Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kender nogen gode drenge, der hedder BricPRO - de tjekker fabrikker og sælger derefter kontakten til de, der gerne vil være sikre på kvaliteten hos fabrikkerne. 

Måske det kan bruges :)

Online underviser med 11.000+ solgte kurser i Vyond animationsvideo, GarageBand voice-overs og stærk videostruktur - via RuedRiis.com.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :

John Winther:
Der er forskel på privat køb og erhverv, på privat kan der godt komme afgifter alt efter hvad du vil importere.
afgifter er vel sådan ca det som der normalt ikke er forskel på - Det kan både erhverv og private få  fra post DK eller fra en importør hvis man overlader fortoldning til denne (DHL osv)?

Der er told på for begge fald - og samme % told afhængig af toldsatsen for varen og landet den kommer på - fra 0% og normalt op til 10% og over mener jeg
Private bliver ikke opkrævet told under en vis grænse (tror 80 kr) mens erhvervsimport skal fortolde og betale told af alt - der ligger en forskel

Erhversimport kræver importregistrering. Private må ikke importere til videresalg, da det  kræver denne registrering http://johnhannover.blogspot.dk/2013/03/importrregistrering-kort-forklaret.html  og den kræver CVR nummer

Private betaler moms ved ankomsten - momsregistrerede angiver og betaler importmoms hvis det ikke er til momspligtig aktivitet og hvis det er til momspligtig aktivitet så har de fradrag for samme beløb i købsmomsen http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/moms-ved-import.html 

Ellers mere om import fra asien og andre 3. lande http://johnhannover.blogspot.dk/2013/11/import-til-videresalg-fra-kina-uden-for.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Dec 14
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har selv efaring med import varer fra Kina og jeg er kineser. 

Du er velkommen til at skrive til mig .

Mvh 

Yi

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)