Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bil kører på luft/vand på markedet i 2017, nyt batteri opfundet

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej nu er jeg her igen med mere teknologi udvikling...

Israelsk udviklingsfirma har genopfundet metal batteriet. Man har altid vidst at metaller frigør energi i forbindelse med oxygen, men hidtil har udnyttelsen været bremset af, at CO2 hurtight lægger sig som en hinde så metallet ikke kan trække ren oxygen. Det problem har israelerne løst nu. De får ca. 8kwh ud a hvert kg aluminium i "tusinder af timer"

De har sat et batteri i en el drevet Citroen C1 som derved kan køre 1600 km på en opladning, der som jeg forstår det, består af få liter postevand.

De siger det ikke direkte men jeg fornemmer at deres aluminium skal skiftes med jævne mellemrum, men det skal kunne genanvendes.

De har lavet en Citroen C1 som prototype bil men jeg kan se de har skrevet kontrakt med Renault Nissan, så ligenu er jeg i tvivl om ikke det er Renault Nissan der lover en bil på gaden i 2017. 

Hvordan mener I at man bedst muligt udnytter den viden, og får sat noget i produktion der bruger disse batterier? Jeg har selvfølgelig gjort mig nogle tanker men vil gerne høre Jeres ideer. De har selv lavet bil, motorbåd og generator.

Tilmeldt 20. Oct 15
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan du ikke give en kilde henvisning paa dette? Vil nemlig gerne laese lidt naermere :)

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :

https://www.youtube.com/watch?v=k6kIJlgqezE

Fra Brønderslev
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 514
Fra  Daltek IVS Skrevet kl. 20:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Skoda lavede en damp-bil i de tidlige 2000´ere. Der er meget lidt info om den på nettet. VW ZEE tror jeg projektet hed. Noget med en selvsmørende thermoplastic motor og en meget hurtig dypkoger. De første 2 minutter kørte bilen på trykluft. Man vurderede så at markedet ikke var klar til en dampdrevet bil og skrottede projektet = en eller anden abudabi oliemogul købte skidtet ud...Stick out tongue

Fra Brønderslev
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 514
Fra  Daltek IVS Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Enginion Steamcell[edit]

From 1996, a R&D subsidiary of the Volkswagen group called Enginion AG was developing a system called ZEE (Zero Emissions Engine). It produced steam almost instantly without an open flame, and took 30 seconds to reach maximum power from a cold start. Their third prototype, EZEE03, was a three-cylinder unit meant to fit inŠkoda Fabiaautomobile. The EZEE03 was described as having a "two-stroke" (i.e. single-acting) engine of 1,000 cc (61 cu in) displacement, producing up to 220 hp (164 kW) (500 N·m or 369 ft·lbf).[40] Exhaust emissions were said to be far below the SULEV standard. It had an oilless engine with ceramic cylinder linings using steam instead of oil as a lubricant. However, Enginion found that the market was not ready for steam cars, so they opted instead to develop the Steamcell power generator/heating system based on similar technology.[41]

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 23:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Mr. A:
De har sat et batteri i en el drevet Citroen C1 som derved kan køre 1600 km på en opladning, der som jeg forstår det, består af få liter postevand.

Det lyder spændende. Selvom min Tesla har en rimelig god rækkevidde, og der er superchargers mange steder, tager jeg alligevel altid min benzinbil når jeg skal lidt længere. Det kunne virkelig være fedt at bare kunne hælde lidt vand på Tesla'en, og så køre videre. 

Men jeg tror at denne teknologi vil komme til at konkurrere mod bedre og bedre batterier.

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 08:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er faktisk mange nye teknologier på vej og jeg kan ikke helt sige hvad jeg tror mest på, det har også noget at sige hvilke teknologier vi får lov at beholde.

Ny ren energi ER en realitet men det holdes tilbage. F.eks. har Keshefoundation deres Magrav (generator/batteri) som de netop har sat til salg for 800 euro plus 21% moms - de 300 er direkte betaling til de respektive lande der mister energiafgifter. Der er en til bilen og en til huset. 

Sandt eller falsk? Jeg tror det er sandt men er samtidig lidt mistroisk, så jeg skal se andre tilfredse kunder før jeg investerer 8-10000 kr. i noget man risikerer bliver splittet ad i tolden.

Det er da rigtigt at batterier bliver udviklet hele tiden og det varer ikke længe før vi ser nano batterier på markedet, men nutidens energipriser kan ikke konkurrere med israelernes 8kwh/kg aluminium i tusinder af timer. 1kg alu koster 11kr. og indeholder 8x0.5kr. x 2000 timer = 8000kr. elektricitet før afgift. Så du kan vel nøjes med 250g alu til 10kr. 6 gange om året for at dække husets energiforbrug via dit batteri. Så hvis prisen for el i huset falder til 1/400 af i dag fra 25000 til 60, hvor meget gider du så betale for et nyt og smart nano batteri?

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Mr. A:
Så hvis prisen for el i huset falder til 1/400 af i dag fra 25000 til 60, hvor meget gider du så betale for et nyt og smart nano batteri?

Jeg er egentlig lidt ligeglad med omkostningen (min benzinbil kører 5-6 km/l), jeg er mere interesseret i muligheden for at "lade op" hurtigt, og endnu bedre, hvis nye teknologier kan reducere vægten, vil det være endnu bedre. Tesla'en vejer over to tons, men køreegenskaberne er ret gode, bl.a. fordi batteriet ligger i bunden, og den dermed har et lavt tyngdepunkt.

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Udviklingen går også mod nye forbedrede teknikker indenfor opladningstid og jeg har set et patent på et nanobatteri der vejer en brøkdel af dagens batterier. Desværre gik firmaet ned fordi det var for dyrt at bygge en ny fabrik

Men er du ikke lidt hurtig til at afvise israelernes batteri? Hvor meget el trækker din Tesla når den kører? Israelerne kan trække 8kwh/kg alu. 8000w per time er ikke så lidt, hvis du sætter et 10kg alu i din tesla får du 80000 w i timen. Og jeg går ud fra at batteriet lader mens den står stille.

Det nemmeste er vel Magrav plasma generatoren jeg talte om, skal du ikke være den første amino der køber en til din Tesla? 

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Mr. A:
Hvor meget el trækker din Tesla når den kører?

I gennemsnit ca. 200 Wh/km så vidt jeg husker.

Mr. A:
Det nemmeste er vel Magrav plasma generatoren jeg talte om, skal du ikke være den første amino der køber en til din Tesla? 

Jeg betaler ikke for strøm. Jeg har gratis strøm til bilen hjemme i garagen og kan lade gratis de fleste andre steder, inkl. på Tesla's egne superchargers. Så jeg er ikke motiveret for at betale for noget der genererer strøm Smile

Der er iøvrigt stor forskel på at have udviklet en teknologi, og så tage teknologien til markedet. Eks. israelerne er dybt afhængige af at bilfabrikkerne vil samarbejde med dem. Ellers kommer deres teknologi ikke i bilerne. Tesla bygger p.t. deres egen batterifabrik og bliver dermed selvforsynede, og kan investere i udvikling af den teknologi de tror på, og kan bruge det direkte i deres produktion af biler. De er ikke afhængige af at andre implementerer deres teknologi, og det er et stærkt kort i dette spil.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)