Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomhedsstruktur

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 30. May 11
Indlæg ialt: 104
Fra  NEANEOS Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej venner

Jeg er i gang med at starte en instagram reklame agency og har i den forbindelse brug for lidt hjælp virksomhedstrukturen. 

Det som jeg er i tvivl om mht virksomhedsstrukturen er hvordan de artister jeg "signer" til mit agency bliver klassificeret? Vil de være ansatte, freelanceres eller noget helt tredje? Her tænker jeg mest mht. løn udbetaling osv. 

Selve selskabsformen kommer til at være et IVS

På forhånd tak :-) 

Hilsen
Mahyar

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:28
Hvor mange stjerner giver du? :

det afhænger helt af selve arbejdet. Ikke af kontrakt men af selve arbejdet. Ansatte - i så fald løn med alm skatteindberetning - freelance og CPR personer, så honorar og du skal så indberette honorar som bidragspligtig B indkomst til skat

Se forskel på lønmodtager  og freelance og selvstændige http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/lnmodtager-honorarmodtager-eller.html  - husk du skal være arbejdsgiverregistreret og husk lovpligtig arbejdsskade forsikring for dig selv i IVS (uanset løn og omsætning) OG for dine ansatte  +  overvej min E-bog om IVS link så du får husket alt korrekt med et nyt IVS

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 30. May 11
Indlæg ialt: 104
Fra  NEANEOS Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Jeg blev sgu ikke rigtig klogere på det link du vedhæftede... Kan du evt. uddybe lidt? 

I mit tilfælde vil det jo være sådan at vi vil gå ud og skaffe aftaler hjem for vores artister, hvor vi så tager et hvis procent af beløbet, og resten vil så gå til artisten. Her vil det jo være forskellige beløb hver gang afhængig af aftalen og mængden af aftaler vil også være forskellige fra måned til måned. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:53
Hvor mange stjerner giver du? :

nej - der er ikke en facitliste - men jeg synes det kan ligne honorar det du beskriver - men der er så meget mere i det. Fakturerer du den der har artisten ude - og er artisten CPR person - så skal du indberette det som honorar - og det vil så være forskelligt fra gang til gang og det er jo ikke usædvanligt 

Du vil også skulle undersøge moms - der er sikkert ikke moms for artisten - men for dit honorar og meget andet - Jeg synes du skal ofre en revisor til først at få mange flere oplysninger fra dig og så komme med svar

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)