Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Wordpress: Flytte indhold fra én author inklusive tilknyttede billeder

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Feb 15
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 16:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej tech-kyndige,

Jeg har løbet panden lidt i mod en mur. Opgaven er:

1 -- flytte alle posts fra x-author til en anden Wordpress-installation.

2 -- slette alle indlæg og billeder tilknyttet x-author efterfølgende.

Det er nemt nok at flytte posts ved at trække ud med 'Export'-funktionen, men på den måde får jeg ikke billeder med.

Det er også nemt nok at klone sitet. Enten ved at pakke filer ned og eksportere sql-databasen. Men så får jeg hele moletjavsen med. Og det er en stor installation. Ca. 800 posts og 1,2GiB filer. Den author, der skal eksporteres, har omkring 45 posts. Så det virker lidt tumpet at flytte hele sitet alt inklusiv og så efterfølgende slette alle posts med undtagelse af dem for den givne author.

Nogle gode idéer / bud på plugins / alt, der kan hjælpe.

Stor tak på forhånd,

Kasper

Fra Skive
Tilmeldt 7. Mar 11
Indlæg ialt: 663
Fra  FoliePartner.dk Sjovegadgets.dk Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Wintermute

Jeg ville anvende eksport funktionen.
Derefter gå ind i billeder og sortere efter forfatter, downloade alle disse til en mappe og uploade til den anden side og derefter manuelt "replace" billede url.
Hvis det kun drejer sig om 45 posts burde det ikke tage specielt lang tid at gøre manuelt:-)

Er det featured images findes der et plugin: https://wordpress.org/plugins/export-featured-images/ 

Hjælper virksomheder med at vækste igennem effektiv Facebook-annoncering.
Skal jeg også hjælpe dig?

Tilmeldt 1. Feb 15
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper!

Den første del kan jeg godt finde ud af. Altså hapse alle posts baseret på 'author' og så få det spyttet ud i XML.

Hvad angår den anden del, så er jeg lidt tvivl. Hvordan sortet du på forfatter? Jeg går ud fra, det er 'media library', jeg skal befinde mig? Jeg kan kun sortere på 'date' eller medie-type (all, images, audio, osv.). 

Med søgefunktionen kan jeg kun ramme filer/billeder, hvor forfatternavnet indgår i billednavnet.

Stor tak igen,

Kasper

Tilmeldt 1. Feb 15
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror løsningen bli'r at downloade billederne manuelt med et download-all plugin til Chrome. Ikke det mest elegante dog.

Fra Skive
Tilmeldt 7. Mar 11
Indlæg ialt: 663
Fra  FoliePartner.dk Sjovegadgets.dk Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har da en kolonne der hedder forfatter... Måske er den slået fra under skærmindstillinger?

Hjælper virksomheder med at vækste igennem effektiv Facebook-annoncering.
Skal jeg også hjælpe dig?

Tilmeldt 1. Feb 15
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Den kan jeg simpelthen ikke trylle frem, den menu. Jeg har 'screen options' på stort set alle andre under-menuer, men ikke i 'media library'. Prøver lige at opgradere Wordpress.

Tilmeldt 1. Feb 15
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 23:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er nok mig, der er blind eller noget i den dur. Men her er, hvad jeg kan se i 'media library', ikke nogen 'screen options'-menu noget sted at klikke på, ser det ud til?

Tilmeldt 1. Feb 15
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 23:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Lidt a la problemstillingen her (hvor menuen mangler for 'posts' og 'pages'). Mærkeligt.

https://wordpress.org/support/topic/screen-options-menu-not-appearing-on-edit-postspages

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)