Så kom regningen fra Fasan. Vordingborg, Næstved og Ringsted kommuner har indgået en aftale, som gør at alle P-numre skal betale 840,00 plus moms (1050) årligt for at bruge genbrugsstationerne.
Det er jo fair nok, hvis man bruger dem. Jeg betaler allerede for det privat, og har da måske et køleskab og noget rockwool et par gange om året. Men min IT konsulent virksomhed, uden ansatte, på hjemmeadressen (som jo allerede betaler) har lige fået en regning fra det private I/S Fasan på: Erhvervsaffaldsgebyr for perioden 1.1.2007 - 31.12.2007 Kr. 840,00 ex. moms
Det finder jeg mig ikke i!
Jeg har i dag meddelt Fasan, at jeg ikke vil betale regningen, da jeg ikke har bestilt noget hos dem, og ikke benytter deres services. Jeg har kontaktet Vordingborg kommune, for at få agtindsigt i alle møder og dagsordener vedrørende denne sag (alle 3 administrative miljøarbejdere var på kursus i dag, med der er lagt besked... (jeg ringer nok bare selv i morgen, hvis jeg vil have kontakt, ikke?)) Der er en maillingliste på vej, men indtil da, hvis du vil holdes informeret, eller har info, så post det her, eller send en mail til fasan@zindex.dk Alene i Vordingborg kommune er der 5.200 P- numre aktive, en lille bonus på 4.3 mil. Plus det alle husstande betaler.
Deres "argument" er :
Samme beløb for alle Alle virksomhedder betaler det samme beløb. Det betyder mindst mulig administration og besvær for alle parter - og dermed et lavere geby.
DET er et FEDT koncept! Så skal der handles igennem næste gang i Netto, hvor vi alle betaler det samme når vi går ud. Det betyder mindst mulig administration og besvær for alle parter (og lavere pris!?) Jo mindre virksomhed man er, jo mere bliver man tørret. Jeg vil personligt tro at de store entreprisefirmaer hernede har mere glæde af ordningen end mig, som ikke har affald til genbrugsstationer. Men VENT... Man må jo ikke læsse mere end 2 tons af om året (hvordan de så holderøje med det, men det er der måske penge til nu?) Med alle disse P-numre, burde det jo være let at skille nedrivningsfirmaer fra tekstforfattere og foredragsholdere, men hvis kommunernes medabejdere er inkompetente kan jeg selvfølgelig godt se at det er nemmere at alle andre bare betaler. Det bliver det bare ikke en god ide af.
Nej, det er ikke for at spare 840 kr, jeg har allerede brugt for 3-5.000 arbjedstid på denne kamp, så det er da klart billigere at betale, som en på dette site anbefaler, men det ligger ikke til mig at bukke...
|
Du er ikke den enste. Jeg bor i Næstved og har selv modtaget samme regning og jeg vil heller ikke betale - da jeg kommer slet ikke til at bruge det erhvervsmæssigt nogensinde.
Mit firma er på min privatadresse hvor vi i forvejen har en fin affaldsordning i vores ejerforening.