Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

cpr nr. på faktura?

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Ravn:
ores stor alle steds næveærende Amino Far har talt !   hvad John siger er altid rigtigt!
kom ellers gerne med en række sager inden for seneste år hvor nogen er ramt af CPR tyveri og HAR TABT PÅ  (den hvis CPR blev brugt) på det - Spændt på at se en god liste over CPR personer der har tabt på det - 

CPR SKAL opgives hver gang man laver ydelser for en virksomhed af hensyn til skat - og bruges i mio sammenhæng helt uproblematisk

At du og fru Hartmann mener andet - kunne ligne ens gammeldags opfattelse af verdenen som jeg synes ofte at ane I to hænger fint sammen i Stick out tongue

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person
Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 23:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Whiskey:

Identitetstyveri er ikke forekommende i særligt stort omfang i Danmark.

http://www.dkr.dk/kriminalitet-i-en-digitaliseret-verden-0

Skriver du og linker til en rapport fra 2013.

Ikke desto mindre er her hvad man risikerer - linket fra 

http://taenk.dk/gode-raad/tema/beskyt-dit-cpr-nummer/hvem-maa-bede-om-dit-cpr-nummer

Eksempler på cpr-misbrug

  • Fået flyttet adresse og læge
  • Er blevet oprettet i RKI pga. svindlerens adfærd
  • Fået hævet penge på deres konto og oprettet andre konti
  • Fået oprettet mobilabonnementer
  • Fået oprettet benzinkort
  • Fået oprettet sponsorbørn i udlandet
  • Fået oprettet videoudlejningskort
  • Er blevet meldt ind i et politisk parti
  • Fået oprettet fiktive salgsannoncer i Den Blå Avis og har efterfølgende fået henvendelse fra sure købere, der har indbetalt penge på svindlerens konto, men ikke modtaget nogen vare.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja da, fru Hartmann. Der er ikke noget som i medierne har tydet på at det har ændret sig i 2014 eller her i 2015.

Der er ikke nogle som stiller spørgsmålstegn ved den potentielle risiko. Det er den omfanget af det reelle tab, som der stilles spørgsmålstegn ved. Det har hverken du eller Ravn forholdt jer til.

Fra København
Tilmeldt 20. Aug 11
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 08:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Selv om man ikke lider et økonomisk tab, så kan du bruge 100 vis af timer over flere år på hele tiden at skulle kontakte de firmaer som sender dig regninger og RKI og hvad ved jeg. NEJ mit cpr. nr. er MIT! og det giver jeg ikke til hvem som helst.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hagbart, det er så en hel anden diskussion. Jeg er enig med dig i at man ikke skal smide det rundt til højre og venstre. Omkring fakturering er reglerne nu engang som beskrevet af John tidligere.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 08:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hagbart:
NEJ mit cpr. nr. er MIT! og det giver jeg ikke til hvem som helst.

Det skal du heller ikke, men du skal skrive det på dine fakturaer såfremt du vil sælger produkter eller ydelser uden at have registreret en virksomhed til formålet.

Fra Munkebo
Tilmeldt 26. Nov 12
Indlæg ialt: 421
Fra  Ansico Skrevet kl. 09:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja man skal bestemt ikke give sit CPR til hvem og hvad som helst. Men det store problem ved identitetstyveri er nok ikke at man giver sit CPR til der hvor det skal bruges, men snarere at det kan lade sig gøre at misbruge det alene ved CPR i så høj grad. Måske man i højere grad skulle kræve bekræftelse med NemID eller lignende.

IT-blogger.dk - en blog om IT-support, udvikling af websider, CMS, SEO og online marketing

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Andreas Peter Høgfeldt Andersen:
Måske man i højere grad skulle kræve bekræftelse med NemID eller lignende.
min påstand er, at det gør 99,99% idag. Det er sælger selv der påtager sig hele ansvaret hvis han kun bruger CPR som godkendelse. Personen der er blevet misbrugt vil altid skulle friholdes, så det er sælgers problem idag generelt, og jeg kender ikke mange sælgere, der lever med kun CPR som godkendelse.

Det afgørende er, at det ikke er CPR indehaveren som får tabet. Hvis det misbruges til noget der ikke giver brugeren tab - fremstilling af falske sygesikringskort osv - så vil jeg hævde, at de personer kan skaffe sig adgang til alle de CPR data baser de behøver til den slags avancerede forhold. 

Vi som privatpersoner, skal ikke frygte at afgive CPR som vi lovbetinget jo SKAL opgive hvis vi er er i arbejde hvor arbejdsgiver skal bruge det eller sælger honorar ydelser eller melder sønnike i vuggestue - det er så lille risiko, at den kan ses bort fra

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)