Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

cpr nr. på faktura?

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 20. Aug 11
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 18:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Er det virkelig rigtigt at man som privatperson uden cvr. skal oplyse sit CPR Nr. på en faktura? Jeg smider ikke om mig med mit cpr nr i disse tider med internet svindel og hvad ved jeg. Kan man ikke nøjes med at oplyse navn og adresse?

Fra Munkebo
Tilmeldt 26. Nov 12
Indlæg ialt: 421
Fra  Ansico Skrevet kl. 18:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej CPR nummer skal fremgå. Det er jo ikke mere hemmeligt end et CVR nummer.

IT-blogger.dk - en blog om IT-support, udvikling af websider, CMS, SEO og online marketing

Fra Rødovre
Tilmeldt 13. Jan 09
Indlæg ialt: 276
Fra  Startenwebshop.dk Skrevet kl. 18:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja. Hvis SKAT skulle ønske at gå enten dig eller det firma du fakturere efter i sømmene, så skal de jo kunne identificere den korrekte juridiske enhed der har sendt den pågældende faktura, for at kunne kontrollere, at der er betalt den SKAT der skal. Derudover må man antage, at det firma du fakturere, behandler dine oplysninger fortroligt. Men ja man kan naturligvis aldrig vide sig sikker. Men opret da en enkeltmandsvirksomhed og få et CVR nr. :-)

Mvh. Martin

Fra Munkebo
Tilmeldt 26. Nov 12
Indlæg ialt: 421
Fra  Ansico Skrevet kl. 19:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du omsætter for under 50.000 kr. på 12 fortløbende måneder, kan du også vælge bare at registrere et PMV. Så får du et CVR-nummer, men slipper med at lave momsregnskab. Så kan du angive CVR nummer i stedet for CPR nummer.

IT-blogger.dk - en blog om IT-support, udvikling af websider, CMS, SEO og online marketing

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 19:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Andreas Peter Høgfeldt Andersen:
Det er jo ikke mere hemmeligt end et CVR nummer.

 

Naturligvis er det langt mere hemmeligt end et CVR nr.  Du kan alt med et CPR nr.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:
Naturligvis er det langt mere hemmeligt end et CVR nr.  Du kan alt med et CPR nr.
ja uha UHA - frygteligt -  alle vuggestuer, børnehaver, skoler, læger,tandlæger, arbejdspladser og jeg skal gi dig skal dig har dem - og svindel er næsten uhørt.

UHA  UHA Big Smile ( og jeg ved Ravn kan finde links hvor det er misbrugt - men det er dels uhørt sjældent dels koster det generelt aldrig CPR ejeren noget som helst - det er ældgammeldags at godkende transkaktioner via CPR og er generelt helt udryddet

Aber doch - Nå - ved salg er navn og adresse OK som identifikation - ved ydelser så skal CPR opgives, helt som når man er ansat, da det skal bruges ved skatteindberetning

Jeg synes skrækken er vildt overdrevet helt ærligt (og kom så med alle de links :) 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 20:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Cookie - John Hannover:

Ravn:
Naturligvis er det langt mere hemmeligt end et CVR nr.  Du kan alt med et CPR nr.
ja uha UHA - frygteligt -  alle vuggestuer, børnehaver, skoler, læger,tandlæger, arbejdspladser og jeg skal gi dig skal dig har dem - og svindel er næsten uhørt.

UHA  UHA Big Smile ( og jeg ved Ravn kan finde links hvor det er misbrugt - men det er dels uhørt sjældent dels koster det generelt aldrig CPR ejeren noget som helst - det er ældgammeldags at godkende transkaktioner via CPR og er generelt helt udryddet

Aber doch - Nå - ved salg er navn og adresse OK som identifikation - ved ydelser så skal CPR opgives, helt som når man er ansat, da det skal bruges ved skatteindberetning

Jeg synes skrækken er vildt overdrevet helt ærligt (og kom så med alle de links :) 

vh John H

Det er de mange, som har været udsat for identitetstyveri nok ikke helt enige i.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 20:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Fru Hartmann:
Det er de mange, som har været udsat for identitetstyveri nok ikke helt enige i.

 

Hold  dag lige op ;-)

Vores stor alle steds næveærende Amino Far har talt !   hvad John siger er altid rigtigt!

Fra Munkebo
Tilmeldt 26. Nov 12
Indlæg ialt: 421
Fra  Ansico Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er helt enig i at skrækken overfor CPR nummer er meget overdrevet. At ens identitet kun består af et CPR nummer, er heller ikke tilstrækkeligt og det vil også blive erstattet af mere sikre systemer i fremtiden. 

Men når det er sagt, så synes jeg faktisk ikke et CPR nummer er så meget forskelligt fra et CVR nummer. Begge er et nummer der identificerer en juridisk enhed - for CPR er det en person og for CVR et firma. 

IT-blogger.dk - en blog om IT-support, udvikling af websider, CMS, SEO og online marketing

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ravn:

Fru Hartmann:
Det er de mange, som har været udsat for identitetstyveri nok ikke helt enige i.

 

Hold  dag lige op ;-)

Vores stor alle steds næveærende Amino Far har talt !   hvad John siger er altid rigtigt!

:-)  det er lørdag, og der har sikkert været serveret vin til maden, måske.....

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)