Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rettigheder til software - overdragelse eller starte fra ny

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 19. Feb 08
Indlæg ialt: 636
Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvis man har udviklet noget simpel software, hvor man har fået en idé om at brede det ud, og gøre dette i et nyt selskab, hvordan håndterer man så bedst det med rettigheder, uden at skulle (hvis det kan undgås) slippe en masse penge interne mellem ens egne selskaber?

Kan det lade sig gøre at skrive sig juridisk ud af, at det software der er udviklet i Selskab A, bliver videreudviklet i Selskab B?

Kan man "lade som om", med juridisk hold i virkeligheden, at softwaren "starter fra ny" i det nye selskab?

Vi sidder lige nu med Ejeraftale i Selskab B, og der kan man jo skrive sig ud af en del så vidt jeg har forstået. Men er det en mulighed at skrive sig ud af den her?

På forhånd tak.

Stil endelig spørgsmål hvis det ikke er helt klart, hvad problemet er :)

 

Tilmeldt 17. Jan 11
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 09:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv at skriv til Contago.dk De giver også amino rabat :) 

Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Jan 13
Indlæg ialt: 344
Fra  Trade A Lot Skrevet kl. 18:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin.

Så vidt jeg forstår dit spørgsmål, så har du noget software i selskab A som selskabet/du har udviklet, som du gerne vil have over til dit selskab B. Hvis det er korrekt forstået, så skal du blot lave en skriftlig aftale mellem de 2 selskaber, hvor du overdrager de fulde rettigheder over softwaren fra A til B. Svære behøver det ikke at være. 

Du kan bl.a. læse om overdragelse i Ophavsretsloven (OPHL) i kapitel 3 - https://www.retsinformation.dk/forms/r0710.aspx?id=164796#Kap3 

Mvh. Daniel

Er din tekst eller billede blevet kopieret?
Lad Kopieret.dk hjælpe dig med din sag - "no cure, no pay"

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror spørgsmålet går på skat- hvor man jo ikke uden goodwill osv bare kan overdrage værdier mellem forbundne parter i forskellige selskaber. Der skal dog langt flere oplysninger for et svar, for det er et svært og stort område. Jeg synes du skal gå til en god revisor og få en vurdering - den kan nok betale sig

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)