Det gir jo ingen mening med den logik må virksomheder ikke tage kontakt til andre virksomheder over email. Den holder jo ikke.
Men tak for jeres svar.
De bedste samarbejdspartnere har jeg fået ved at de har kontaktet mig på email.
Det giver ret god mening at du ikke må sende en mail til alle mail kontoer på planeten. Hvis du ønsker at kontakte kan du jo finde alternative metoder så mail i forvejen har en stor afvisnings procent.
Bare fordi andre gør det, gør det ikke handlingen lovlig. Det vil jeg gerne lige slå fast, da mange drager denne konklusion.
Hvis du ønsker at kontakte de 100-500 med henblik på salg, så vil et telefon opkald gøre større indtryk end en mail. At give dine potentiale kunder taletid er nok den bedste form for salg der kan laves(i mine øjne).
Hvis du mener at alle dem som du vil sende en mail kan bruge din service til noget, så vil jeg anbefale dig at ringe dem alle op og få tilladelse til at sende den mail til dem. Ja den vil tage dig meget længere tid, men der er flere fordele.
1. Når de ser din mail husker de den samtale du havde med dem og derved giver du dem grund til at læse videre.
2. Mange sletter mails hvis de ikke kommer fra nogen som de kender, eller det bare ligner spam. Så den genkendelighed vil hjælpe dig her.
3. Du har deres mail, måske også et navn. Men hvis du ikke har et navn så kan du målrette din mail meget bedre på denne måde og igen vinde lidt points der.
Det er et stort arbejde at kontakte så mange, men jeg kan se at efter jeg begyndte at ringe ud til ALLE mine kunder, så er mit salg gået op. Så prøv det og se hvordan det går, så har du jo også deres mail til fremtidige tilbud... :)