Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad mener I om min idé?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 20. Oct 15
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 18:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har længe godt kunne tænke mig at starte min egen lille virksomhed. Jeg er virkelig kreativ og god til at udrette ting med mine hænder, så jeg havde tænkt mig at lave unikke møbler m.m. til huset. Det skal være nogle specielle produkter som folk ikke lige umiddelbart kan købe i normale butikker, og så regner jeg med at jeg kan lave dem meget billigere end det de store og dyre butikker tager for det.

Jeg har vedhæftet et billede som kunne være et eksempel på noget af det jeg vil komme til at fremstille og sælge. Jeg regner med at f.eks. denne vinreol ville ligge på ca. 300,- kr + fragt.

Grunden til jeg skriver herinde, er for at høre hvad I synes om idéen? I er velkommende til at skrive hvis i har nogle spørgsmål!

Tak på forhånd!

Mvh. Anne


Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 21:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anne

Det lyder spændende, at du vil starte din egen virksomhed med unikke håndlavede ting - så det vil jeg gerne støtte dig i Smile

Min umiddelbare fornemmelse når jeg ser din vinreol er, at 300 kr er meget billigt - og jeg kan blive bekymret for, om det er noget du egentlig vil kunne lave/producere og stadigvæk få en bare anstændig timeløn ud af.

Når jeg ser på den, så er der vel for ca. 100 kr bare i materialer. Det tager noget tid at skære stykkerne til, at patinere dem, at slibe hjørnerne, at skrue skruerne i, at male din (tavlemaling?) på - og at samle den. Det tager vel 1-1½ time per reol, hvis du laver lidt 'fabrik'. Og det er til ihvertfald 200.-/timen (som inkluderer pension, feriepenge, forsikring osv.)

Det får jeg til omkring 300.- kr.

Dertil skal du sørge for noget overskud i din virksomhed, så du kan få nogle penge til at invistere i nye maskiner og idéer. Hvilken sats man sætter er meget forskellig fra virksomhed til virksomhed - men jeg vil umiddelbart tænke, at du skal lægge mellem 30-50% oven i din kostpris. Så er vi oppe på 450.- kroner for en vinreol.

Nu skal du have en hjemmeside og webshop - du skal have råd til at promovere dit produkt - og det koster tid at føre et regnskab.

Nu er det 600.- 

Endelig, så synes jeg ikke du bør tænke på hvad andre tager for deres produkter, fordi du laver noget helt særligt og unikt. Det kan faktisk sommetider være en salgsfordel at tage et relativt højt beløb for sine produkter, fordi kunderne derfor ofte vil værdsætte produktet mere.

Så, nu er prisen for din reol 800.- kroner, hvis du vil have en bæredygtig virksomhed. Og det tror jeg egentlig ikke er urealistisk.

Husk, at du kan altid gå ned i pris, hvis du vil give en kunde et godt tilbud - men det er omvendt meget svært at gå op i pris..

Jeg håber du kan se min pointe. Det var ihvertfald hvad jeg lige kunne komme i tanke om hvad jeg måske vil kunne hjælpe dig med Smile

Mvh David

-

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Fra Horsens
Tilmeldt 31. Jan 11
Indlæg ialt: 527
Fra  De skøre kugler Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

100 % enig med David

Vil du lave en virksomhed? Eller vil du have en hobby?

ALT for mange iværksættere sætter prisen for deres ydelser eller produkter ALT for lavt.

Det lyder måske mærkeligt, men du mister mange potentielle kunder ved at prissætte dine produkter for lavt.


Held og lykke med planerne

DBH Anders

Fra Rødovre
Tilmeldt 13. Jan 09
Indlæg ialt: 276
Fra  Startenwebshop.dk Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anne

Skide fed vinreol. Den kunne jeg godt finde på at købe :-)

Jeg synes du skal klø på og komme i gang her inden julesalget. I December måned bliver der ca. solgt dobbelt så meget som i alle andre måneder.

Jeg går ud fra at du skal have en webshop. I den forbindelse vil jeg anbefale, at du downloader min gratis e-bog "Sådan starter du en webshop" - Den er jeg sikker på vil hjælpe dig rigtig godt på vej og du vil kunne have en køreklar webshop allerede ved udgangen af denne uge hvis du ville.

Held og lykke med det.

Mvh. Martin

Tilmeldt 20. Oct 15
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for feed back. I har nok begge ret. På længere sigt er det nok bedre, hvis jeg sætter prisen lidt op.

Som du spørger ind til Anders er det nok lidt en blanding af en hobby og en virksomhed. Jeg laver jo noget som jeg godt kan lide, men jeg ville til gengæld nok heller ikke lave det hvis der ikke var nogen der ville have det. Så tror lidt det er en blanding. Men tænker at det vel er fint nok at det er en slags hobby, for så er det jo noget der interessere en. Og det vil jeg mene er vigtigt hvis man skal starte en virksomhed som man ligger mange timer i. Ellers tror jeg det er svært at holde gejsten oppe.

Tilmeldt 20. Oct 15
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for feed back. Jeg vil downloade den med det samme!

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

 

Spørgsmålet er bare om nogen vil give 800 kr. eller mere for sådan en "lidt for hjemmegjort" vinreol.  Jeg mener at den mangler den altså noget design. De lange skruger / bolte holder altså ikke rigtigt.

David kunne sikker komme med en lidt fiksere løsning til boltene.

 

Fra Rødovre
Tilmeldt 13. Jan 09
Indlæg ialt: 276
Fra  Startenwebshop.dk Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :

AnneKnudsen:
Tak for feed back. Jeg vil downloade den med det samme!


Tak for download, Anne.

I og med du har både et produkt og en leverandør (dig selv), kan du godt springe til step nr. 3 i guiden :-)

Tilmeldt 20. Oct 15
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anne

syntes dit design virker interessant. Enkelt og råt.

hvis du går med tankerne om du skal starte virksomhed eller ej, er du meget velkommen til at kontakte mig på hjorthkristian@gmail.com

jeg har en lille virksomhed hvori jeg rådgiver små virksomheder med alt fra administration til regnskab og til dels også skat.

lad mig høre fra dig, hvis du ønsker hjælp eller gode råd til dit projekt. 

med venlig hilsen

Kristian Lundh Hjorth

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er enig i at boltene ikke ligefrem skriger Wauw-effekt.

Jeg kunne forestille mig nogle læderremme, eller kraftigt (gl) fiskenet....

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)