Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan tjener jeg penge på min facebook side? (@DenmarkBeLike

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Oct 15
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 19:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens. Jeg er ny på amino, og har hørt at det er nemt at søge hjælp herinde, derfor vil jeg spørger jer om noget, med håb om at få lidt hjælp.

Jeg har en facebook side (Denmark be like), som har 11.000+ likes, altså en god håndfuld likes, mine fans er aktive osv. Jeg er nået på det punkt hvor jeg gerne vil tjene penge på den.

Så mine spørgsmål er...

Skal jeg bruge AdSense eller affiliate? (Hvad er bedst?)

Hvordan gør jeg?

Hvor meget kan jeg tjene om måneden?

Hvad ville du gøre, hvis du ejede en side med 11.000+ likes?

Håber inderligt at der er nogle venlige sjæle herinde som kan hjælpe :)

Fra Århus C
Tilmeldt 17. May 11
Indlæg ialt: 390
Fra  RejseGear Skrevet kl. 01:01
Hvor mange stjerner giver du? :

1) Din eneste mulighed er affiliate

2) Du opretter dig som bruger ved et partnernetværk 

3) Meget meget få penge efterhånden. At skabe intetsigende FB sider er en død "branche". Facebook tvinger din organiske reach helt i bund, hvilket betyder, at du nok på en god dag når ud til 5% af dine likes. 

4) Er der interesse for den, så lad den vækste ved at bringe godt indhold (går ud fra, at det i dit tilfælde er memes). Ellers sælge den. Det er dog mod FB's retningslinjer.. Så vær lidt varsom med det. 

Helt kort: Det kan ikke betale sig længere grundet Facebooks konstante opdateringer af sin algoritme. Det er faktisk længe siden, at den organiske reach fik et kæmpe slag. 

Jeg sælger også lidt kufferter og rejseudstyr hos RejseGear.dk

Tilmeldt 15. Oct 15
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Øv, regnede med at jeg kunne få op til 3-4000 kr. på en måned, da man kan få nogen reklamer til 3-4 kr. pr. klik, også tænkte jeg det ville være nemt at skaffe 1000 så klikkede på linket? :)

-DBL

Tilmeldt 15. Oct 15
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad nu hvis jeg lavede et produkt? F.eks. hoodies, hvor et lille ikon agtig ting er syet fast med Danmarks flag ude i hjørnet, lidt ligesom ralp lauren osv, istedet for hesten, så Danmarks flag, også skrive "Proud to be danish" under Danmark flaget.

Tror du det vil være en god måde at tjene penge på?
Håber du forstod det jeg skrev :)

Tilmeldt 15. Oct 15
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 23:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

?

Tilmeldt 6. Sep 15
Indlæg ialt: 235
Skrevet kl. 23:38
Hvor mange stjerner giver du? :

denmarkbelike:

Hvad nu hvis jeg lavede et produkt? F.eks. hoodies, hvor et lille ikon agtig ting er syet fast med Danmarks flag ude i hjørnet, lidt ligesom ralp lauren osv, istedet for hesten, så Danmarks flag, også skrive "Proud to be danish" under Danmark flaget.

Tror du det vil være en god måde at tjene penge på?
Håber du forstod det jeg skrev :)

Både og, så skal du også bare være klar over at du skal investere omkring en 150-200,- pr hoodie, hvis du køber stort ind og vil have kvalitet.

Du kunne også bare bruge en service som spreadshirt hvor de kører en online shop for dig hvor folk kan købe Danmark Be Like merchandise ?, dette alternativ koster ikke noget.

Performance-based Influencer Marketing - InfluencerFlow by SebastianHorberg.com

Fra Rødovre
Tilmeldt 13. Jan 09
Indlæg ialt: 276
Fra  Startenwebshop.dk Skrevet kl. 00:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Ser heller ikke det store indtægtspotentiale i en facebook side med 11.000 likes. Det bliver nok kun tale om håndøre. Tiden hvor man kunne tjene gode penge på facebook sider er ved at være ovre og hvis du skal tjene hvad der svare til 3.000-4.000 om måneden på affiliate, ja så skal du i hvert fald have 10-dobblet diine facebook likes til 100 tusind +

Affiliate er dog ikke den eneste indtægtsmulighed. Der er også mulighed for, at poste reklamefilm som giver omkring 0,30 kr. pr visning. Denne form for virale reklamefilm er dog også ved at gå lidt af mode er mit indtryk. Men for godt 5 år siden lykkedes det mig, at tjene over 20.000 kr. på virale reklamefilm fra buzzamedia.com - Der havde jeg dog en håndfuld facebook-sider som hver havde mellem 10-50 tusind likes. Men som sagt, tror den tid er ovre nu.

Din idé med at sælge t-shirts er nok det bedste shot du har, men igen. Så tror jeg ikke det er noget du skal regne med at hive mange penge ind på. Jeg ville i hvert fald ikke købe den :-)

Du skal huske, at facebook netop har ændret deres mekanisme for at undgå spam, således at indlæg så vidt muligt kun bliver vist for folk det har relevans for. Det betyder, at når du laver et opslag så kommer det højst sandsynligt ikke ud til alle dine 11.000 likes, muligvis kun ud til et par tusind og af dem, er det måske kun et par hundrede der ser det og ud af de hundrede er det nok kun et par stykker der klikker / reagere på en reklame.

En anden mulighed er, at du laver en hjemmeside, med noget godt eller sjovt indhold og kommer reklamer på selve hjemmesiden. Altså en affiliate hjemmeside. Så kan du måske drive noget trafik fra din facebook side over til din hjemmeside.

Mvh. Martin

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)