Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kassekredit

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Jun 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

I forbindelse med opstart af virksomhed/butik, har jeg været i banken for at høre om jeg kan få en kassekredit på kr. 50.000,-
Jeg har fået flg. tilbud, og er ærlig talt i tvivl om det er et godt tilbud. Det skal lige siges, at jeg låner ikke til opstart af butikken, da jeg bruger min opsparing til dette. Til gengæld har jeg ikke mulighed for at stille sikkerhed for kassekreditten, og undres over at de både kræver en høj rente og sikkerhed. Her er tilbuddet:
Vi kan tilbyde dig nedenstående i forbindelse med din opstart af virksomhed:

* Oprettelse af konti, nem-konto, kort (firma dankort), betalingsservice --> uden beregning.
* Netbank erhverv light (uden udlandsmodul) koster 150 kr. i kvartalet.
* Kredit 50.000, rente 7,70% p.a., gebyr 2.000 kr. Sikkerhed: kaution fra dig.
* Døgnboksaftale (indlevering af kontanter 24 timer): gebyr 1.000 kr. årligt.
* Modtagelse af SWIPP: ingen gebyr.

Hvad siger I andre, der har prøvet dette før?

Mvh
Sarah

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :

til en kassekredit er 7,5% rente IKKE høj - gebyr  tja ikke usædvanligt men vel til forhandling. Sikkerhed - i form af selvskyldnerkaution (du personligt hæfter) er også helt standard - og der står ikke noget om at du skal stille et eller andet bestemt i sikkerhed?

Netbank erhverv/erhvervskonto 150 kr i kvartalet er heller ikke spor usædvanligt

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er et rigtigt godt tilbud. 

De kassekreditter jeg høre om i danske virksomheder, er typisk 6,5-10%. 

Og i UK, er det nærmere 10-29%. 

Så at du kan rejse det til 7,5% - er sgu slet ikke dårligt :-)  Hvis jeg var dig, vil jeg bare takke ja, og komme videre. Så kan du forhandle med dem, når 50.000 kr ikke er nok. :-) 

Gebyr bliver typisk også brugt som en føler fra bankens side.. Hvis du fokuser på det, så vil de typisk ikke se det som en god ting, alene fordi du bør være 110% fokuseret på hvordan du kan komme ud af situationen hvor en kassekredit er nødvendig. Og når du har penge på kistebunden, og ikke har brug for kassekreditten, så er det bare at spørge dem, om du virkeligt skal skifte bank for at slippe for gebyrne :-) Så skal du se løjer, så det er fjernet :) Taler af erfaring. 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig herfra. Alene dét, at du kan få kreditten uden videre, er flot. Jeg giver over 10% - hvis jeg ellers bruger den. Men prøv alligevel en anden bank - find evt. én på mybanker.dk. God vind!

Tilmeldt 15. Jun 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 23:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for feedback 😃

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)