Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Computer død - skal den ud af virksomheden?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Apr 12
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Min iMac er afgået ved døden, og jeg skal have mig en ny computer til virksomheden. Hvordan skal jeg forholde mig ift. den gamle? Skal det fremgå af et bilag et eller andet sted, at den ikke længere er et aktiv i virksomheden? Jeg har haft den i virksomheden i et par år (købt brugt af mig selv som privatperson for 9000). Eller kan jeg bare køre den til genbrug?

Mvh

Tilmeldt 1. Sep 13
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Palle

Beløb i den størrelse du beskriver går ind under at være straks afskrevet. Derfor mener jeg ikke at der er nogle krav til at beskrive hvordan og hvornår den er afhændet da den i princippet står angivet til ingen værdi/0kr i virksomheden.

Jeg kan ikke huske beløbsgrænserne for straksafskrivning, men er ret sikker på det beløb du nævner her går ind under dette. Du kan ved en hurtig google søgning på skat og straksafskrivnings satser og så det år du købte den i tjekke om det er korrekt.

Mvh. Jannik

Køb FDM vinterdæk test 2015 vinder hos DaekSkifte. Billigste dæk online!

Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 232
Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg går ud fra du har straksafskrevet computeren ved køb. Den figurerer derfor ikke som en værdi i dit regnskab og du skal derfor ikke bogføre noget. 

Tilmeldt 3. Apr 12
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 18:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak skal I have. Ja, den blev straksafskrevet.

Mvh

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Karsten hansen:

Jeg går ud fra du har straksafskrevet computeren ved køb. Den figurerer derfor ikke som en værdi i dit regnskab og du skal derfor ikke bogføre noget. 

korrekt - MEN du skal dokumentere den døde faktura  - få kvittering fra genbrugsplads eller foto der tydeligt viser det er den computer og du har en økse i den eller andet. Computer er noget skat gerne vil se dokumenteret som ødelagt - og ikke bare udtaget af firmaet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)