Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forsikring ved køb af vare fra Indien

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Oct 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminobruger

Håber at der er nogle der kan hjælpe mig.

Jeg har fundet en forhandler af smykker i Indien. Er der nogle der kan fortælle mig hvad jeg skal være opmærksom på, i forhold til forsikringer,- hvis mine vare laver "skader" på mine køber (hendes finger bliver grøn, får eksem eller noget andet)

Forsikring af mine vare, at de kommer frem og at varen lever op til det forventede.

Venlig hilsen

Mortten

Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 232
Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg vil anbefale dig at starte med at læse følgende:

http://mst.dk/virksomhed-myndighed/kemikalier/fokus-paa-saerlige-produkter/smykker/ 

En produktansvarsforsikring vil dække, men det forudsætter at du overholder loven og som importør kan dokumentere at dine produkter ikke indholder ulovlige kemikalier.

Mortten:
Forsikring af at varen lever op til det forventede.
 

Du skal nok forberede dig på at skulle lede længe efter sådan en forsikring.

Tilmeldt 13. Oct 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak, det vil jeg lige læse.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :

 

For det første bør du have en transportforsikring, men vær opmærksom på at der er specielle regler for ædelmetaller.  Det er dig som importør der skal sikre dig at produkterne lever op til EU krav, så gør de ikke det vil nok ingen forsikring dække evt. skader. Du vil i øvrigt aldrig kunne forsikre dig mod at varen lever op til det forventede.

Er der tale om ædelmetal (Guld, sølv platin ) skal du være tilmeldt Ædelmetalkontrollen i Denmark.  Dit største problem bliver nok at sikre dig model svindel med indeholder af ædelmetaller, hvis ellers der er tale om ædelmetalholdige produkter.

Tilmeldt 13. Oct 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for dit svar,

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)