Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Catering og DJ virksomhed!

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Denmark
Tilmeldt 27. Sep 12
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej venner..

Min kammerat og jeg går med tanken om at starte en lille virksomhed som leverer mad til selskaber samt leverer lydudstyr og live DJ til festerne.

Hvordan med godkendelse af fødevarestyrelsen osv.

Kan mit private københavner køkken blive godkendt med en mega glad smiley? eller skal vi have et "virksomhedskøkken"?

SKAL vi være momsregistrerede for at blive godkendt af ovenstående? Behøver vi en godkendelse? (min kammerat er fødevarevidenskabs studerende på kandidat, og han snakker om at han i princippet kan godkende os, men først når han er færdig og der er et par år endnu) :/ er det rigtigt?

Hvordan med kategorisering af I/S hvis vi vælger at momsregistrere os, er det en fødevarevirksomhed, er det en musik virksomhed?
- Hvis vi gerne vil trække højttalere fra, men også selve fødevarerne i Inco? Kan det lade sig gøre? eller skal vi oprette to separate virksomheder i hver deres kategori? Giver det overhovedet mening det her spørgsmå? :)

Og så er jeg helt dum på alt det regnskabsmæssige! Er der en guide fra a til z her på amino? Jeg er godt klar over Dinero eksisterer ;)

Jeg håber I har tid tilovers.
Mvh Rasmus!

Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 232
Skrevet kl. 18:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej regn ikke med privat køkken kan godkendes og Karsten har så også givet dig fine links til fødevarestyrelse

I skal registreres for det som er hovedbranche (størst del af omsætning) formentlig under alle omstændigheder noget med fødevarer - og så en bibranche f.eks. til event / DJ

Læs her om at starte virksomhed http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/start-af-virksomhed-skal-jeg.html 

Og overvej at købe min Ebog Jeg vil være selvstændig i link - Det dækker både virksomhed som enkeltmands/I/S og hvis I tænker i selskabs baner IVS og APS - samt ejeraftaler som er helt afgørende for jer i begge fald + skat og moms og en masse andet, i letlæst form

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Denmark
Tilmeldt 27. Sep 12
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 00:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for jeres svar!! Jeg har læst lidt og det er skide godt!

God vind herfra!

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)