Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overdragelse af ejerskab af egenudviklet Iphone App til eget IVS.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 24. Mar 11
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Situationen kort: Jeg har udviklet et Iphone APP, som er 99% klar til release i USA.

Jeg har udviklet den selv alene og ejer derfor det hele selv. Nu vil jeg have sikret mig juridisk, inden jeg går online med min app, så derfor vil jeg oprette et IVS og så have overført ejerskabet af min app til firmaet. (Som jeg selv ejer alene). Dette er for at sikre mig imod mulige sagsanlæg fra de skøre amerikanere, som jo kan sagsøge hinanden for at trække vejret. Uanset så er det kernen.

Mit spørgsmål er nu, hvordan jeg gør dette?

Skal jeg oprette en kontrakt hvor jeg overfører ejerskab af min app til firmaet? eller vil det være NOK at oprette mit apple developer ID med firmaet som "company" og derved bliver appen registeret i appstore som værende ejet af mit IVS?

Jeg vil helst undgå dyre advokater til det så jeg vil rigtigt gerne hvis der er nogle herinde der kunne hjælpe mig, evt også med kontakter til rådgivning eller andet.

Jeg kvitterer gerne med en kasse luxusøl eller lign som tak ;)

Mvh

Brian Petersen

Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 232
Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er nok at ændre dit apple developer id, så det er dit IVS der står som leverandør af app'en i appstore.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian Petersen:
Skal jeg oprette en kontrakt hvor jeg overfører ejerskab af min app til firmaet? eller vil det være NOK at oprette mit apple developer ID med firmaet som "company" og derved bliver appen registeret i appstore som værende ejet af mit IVS?

det er afhængigt af om du har taget udgifter til fradrag i f.eks. personlig virksomhed som så ejer den app - men har du ikke taget udgifter ind, så kan du bare oprette apple developer ID med dit IVS - ud fra du så mener du har udviklet den app i dit IVS

Som udgangspunkt må man ikke bare forære ting af værdi fra person til IVS - det skal sælges ind og personen skal så beskattes af indtægten, mens IVS har fradrag for udgiften, men hvis du slet ikke har haft bogført spor som udgift eller værdi, så ville jeg bare betragte den som tilhørende IVS hele tiden - Ellers skal den sælges ind til den værdi den nu en gang har - (og det er der mit udgangspunkt er at du nok kan sætte den til 0 når du intet har trukket fra eller taget til indtægt i den) Med nyt IVS så overvej lige min E-bog om IVS  som kan forhindre dig i at lave fejl og få bøvl i øvrigt. God vind med din app.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)