Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat/moms på provision tjent i udlandet

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 11. Oct 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen.

Håber det måske er nogen der kan hjælpe her.

Jeg ville gerne have afklaret nogle spørgsmål angående arbejde i udlandet. Det drejer sig om et ikke-EU land nemlig Malaysia. Jeg vil inden for den nærmeste fremtid udføre salgsarbejde for et lokalt firma derude og vil være 100% provisions lønnet i omkring 1-2 år for dette firma.

Mit spørgsmål drejer sig om, hvordan stiller jeg mig mht. skattepligtig indkomst, jeg vil højst sandsynligt være bosiddende for perioden i Malaysia, med undtagelse af besøg i Danmark som ferie. Jeg er bekendt med 6-måneders reglen, men er ikke sikker på om jeg vil høre under denne.

Vil jeg være hel- halvt eller helt uden (Dansk) skattepligtig indkomst for og kun betale hvad der måtte være af skat i Malaysia? Jeg mener ikke at DK og Malaysia har en dobbeltbeskatnings aftale.

En detalje der måske er vigtig er, at firmaet påregner at eksportere træ-pille produkter til EU lande under deres navn og regning. Mit job er udelukkende at etablere kontakterne.

Jeg ejer ikke nogen bopæl eller ejendom i Danmark p.t. og overvejer muligvis at melde flytning til udlandet i perioden.

Hvordan er jeg stillet i denne situation?

Tak på forhånd.

Mads.

Fra Lausanne, Schweiz
Tilmeldt 6. Aug 15
Indlæg ialt: 20
Fra  NordicJobsAbroad Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mads,

Du skal melde din flytning til udlandet til folkeregistret (og angive din nye adresse). Herefter er du ikke skattepligtig i Danmark længere, da du ikke bor eller arbejder i Danmark.

Læs evt. mere på skats hjemmeside.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)