Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilke aktier for 30.000?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 9. Apr 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 00:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg har fået skrabet lidt penge til side, som lige nu bare står på en alm. konto uden at give nogle renter. Jeg vil gerne investere dem i stedet for at de bare står. Derfor har jeg besluttet at sætte dem i aktier, da det er svært at få en ordentlig rente nogen steder.

Jeg har 30.000 som jeg har tænkt at dele i 6 portioner af 5.000, for at kunne sprede mig over forskellige sektorer og holde omkostningerne ved at købe nede. Jeg vil gerne investere i aktier med en lav risiko, da jeg ikke er ude efter hurtige gevinster. Jeg vil bare gerne have mine penge i noget mere fornuftigt end en 0-rente konto.

Mit spørgsmål er så hvilke aktier det skal være? Jeg ved ikke det store om aktiehandel og tænker, at jeg gerne vil holde mig til velrenommerede danske aktier. Jeg synes at Novozymes og Novo Nordisk interessante, men hvad ellers? Hvad ville I vælge ud fra ovenstående præmisser?

På forhånd tak :)

Tilmeldt 8. Feb 14
Indlæg ialt: 380
Fra  Opsvinget.dk Skrevet kl. 01:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Find din elevplads på Opsvinget.dk - Her er alle elevpladser samlet et sted.

Fra Næstved
Tilmeldt 11. Feb 08
Indlæg ialt: 1859
Skrevet kl. 07:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 07:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Spørg din bank, de kan investere for dig.

Grunden til at jeg siger dette er, at du alligevel ikke ønsker den store risiko, du nævner sikre aktier, og så kan du ligeså godt være med i et af bankens programmer.

Tilmeldt 12. Apr 15
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Har personligt selv investeret 30.000kr i Volkswagen og Bmw. I den forbindelse har jeg tjent godt og vel 6.000 kr. på lidt under 2 uger. De kan varmt anbefales. Det kræver selvfølgelig at man har lidt is i blodet :)

Fra København
Tilmeldt 25. Feb 09
Indlæg ialt: 175
Fra  BitMasch Skrevet kl. 10:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Banken vil højst sandsynligvis bare anbefale dig at købe deres egne produkter, som ikke ligefrem er billige når det kommer til gebyrer. Det kan godt betale sig at undersøge markedet for investeringsforeninger, hvis det er den vej man vil gå.

Softwareudvikler med speciale indenfor skalerbare webløsninger. PHP, MySQL, Puppet, Python, Apache, nginx, HTML5, m.m.
http://bitmasch.com/

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 14
Indlæg ialt: 726
Fra  NaturHandel.dk Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har Lån og Spar - Der får jeg 5 % på min lønkonto op til 50.000 kr.
Min plan er at investere i aktier når jeg er kommet over de 50.000 kr. - Men indtil de 50.000 er nået, kan det langt bedre betale sig at lade dem stå, da afkast på sikre aktier ofte ligger lavere.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Mark Källstrøm:
Jeg har Lån og Spar - Der får jeg 5 % på min lønkonto op til 50.000 kr.
Min plan er at investere i aktier når jeg er kommet over de 50.000 kr. - Men indtil de 50.000 er nået, kan det langt bedre betale sig at lade dem stå, da afkast på sikre aktier ofte ligger lavere.
det er sandeligt også en helt uhørt flot rente på en lønkonto. https://www.lsb.dk/ida/content/produkter/femprocent_ida/om/Artikel som er specielt L&S produkt med 5% for de første 50.000 og så 0 - og i det niveau - er der intet der med bare nogen som helst sikkerhed kan konkurrere langsigtet med +5% garanteret - i 2015 

Eneste hage er jo at det skal være en lønkonto . men sandelig et konkurrenceparameter for at få unge ind på top vilkår

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 232
Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Eneste hage er jo at det skal være en lønkonto

Du skal også være medlem af IDA, så det er ikke et tilbud til alle.

citat fra dit link:

For at få den høje rente skal du være medlem af en af de organisationer, som Lån & Spar samarbejder med, have afsluttet din uddannelse

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du overvejet smide dem i et eller flere index? Det kunne fx være OMX C20 CAP, OMXC Large, OMXC Mid Cap eller OMXC Small Cap. Så følger du det danske marked tæt - bedre spredning og lavere risiko. Du skal dermed ikke bruge tid på enkelte aktier hver dag. Du undgår også at brænde nallerne på diverse aktietips, som du helt sikkert vil få i denne tråd.

Brug gerne nogle af pengene på viden. Det er guld værd her i starten, hvis du ikke ved så meget om aktiehandel. Bogen Tony Robbins: Money - Master the Game: 7 Simple Stepts to Financial Freedom er god, hvis du vil lære de helt grundlæggende principper. Lars Tvede og Per Wimmer har også skrevet gode bøger om emnet.

1. Køb Index

2. Køb viden

3. Undgå gebyrer

4. Undgå børsmæglere

5. Undgå at blive påvirket af andre. Hold dig til planen.

 

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)