Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

IVS - De 'tvunge' faste udgifter?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Jan 14
Indlæg ialt: 258
Fra  sjove-jokes.dk og sjove-vitser.dk Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Kan I hjælpe med at give et overblik over de udgifter man er tvunget til at betale når man har et IVS?

Som eksempler, som jeg ikke ved om gælder for IVS:

1. Stiftelsesudgifter til advokater/revisorer

2. Godkendt revisor revision af regnskabet

3. Arbejdsskadeforsikring

4. Bankkonto

5. Andet?

Er ovenstående 4+1 punkter tvungne i IVS, og hvad er ca. prisen for dem om året - Eller kan man gøre tingene selv?

/G

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :

1 - 670 kr til erhvervsstyrelsen - advokat ca 3-4000 kr (ikke fradragberettigede) Ikke lovkrav om andet end de 670

2 - ikke krav - men kan være klogt til årsrapport - regnskabshjælp ca 5000 kr - egentlig revision 8-10.000 må du regne med

3 - regn ca 1800 for ejer/dir 

4 - regn 1.000 kr oprettelse - 500 kr i kvartalet og du bør være hjemme

5 ikke som sådan - uden det knytter sig til omsætning  og løn - hvor ex ved 300.000 kr der kommer affaldsafgift og ved løn - barsel, apt osv

Læs evt min bog Selvstændig som link - som har helt detaljerede krav og alt der skal til ved stiftelse - og en masse vigtigt huskestof

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 14. Nov 14
Indlæg ialt: 82
Fra  Patrickhoffmann.dk Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Som John skriver ^.

Jeg har selv afprøvet et IVS, og det har ikke givet mig andet end problemer - nok mest fordi at jeg ikke havde nok omsætning. Men må jeg spørge dig om, hvorfor du overvejer IVS frem for et ApS? Hvis du starter en virksomhed, så går jeg ud fra, at det er for at tjene penge?? For så kan du vel lige så godt låne 50.000 til et ApS, og så spare dig selv for, at lave dit IVS om til et ApS - jeg blev lokket af nemheden ved at etablere et IVS, men føj hvor har jeg fortrudt det (jeg skulle have valgt enkeltmandsselskab). 

Yes Søgemaskineoptimering og affiliate marketing - Seneste projekt forlystelsesparker Idea

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Patrick Hoffmann:
Hvis du starter en virksomhed, så går jeg ud fra, at det er for at tjene penge?? For så kan du vel lige så godt låne 50.000 til et ApS, og så spare dig selv for, at lave dit IVS om til et ApS - jeg blev lokket af nemheden ved at etablere et IVS, men føj hvor har jeg fortrudt det (jeg skulle have valgt enkeltmandsselskab). 

du er garanteret i selskab med utroligt mange - som tror IVS er guds gave til iværksættermenneskeheden 

Her lidt forskelle i omk for enkeltmands og IVS http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html 

vh John hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 14. Nov 14
Indlæg ialt: 82
Fra  Patrickhoffmann.dk Skrevet kl. 09:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har skam allerede læst det John, og jeg har også købt din ebog :) og jeg troede ikke at det var guds gave til "iværksættermenneskeheden", jeg troede blot at det var den mest fornufte selskabsform, selv revisoren stillede ikke spørgsmål til mit valg af selskabsform. 

Cookie - John Hannover:

du er garanteret i selskab med utroligt mange - som tror IVS er guds gave til iværksættermenneskeheden 

Her lidt forskelle i omk for enkeltmands og IVS 

vh John hannover

Yes Søgemaskineoptimering og affiliate marketing - Seneste projekt forlystelsesparker Idea

Tilmeldt 4. Jan 14
Indlæg ialt: 258
Fra  sjove-jokes.dk og sjove-vitser.dk Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Fantastisk John (og jer andre) - Det var lige netop et så præcist svar jeg fiskede efter.

Et flabet tillægsspørgsmål: Kan jeg forvente at udgifterne til et APS er det samme (selvfølgelig udover de 50.000 i egenkapital?)

Rigtig god dag.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

granberg1:

Fantastisk John (og jer andre) - Det var lige netop et så præcist svar jeg fiskede efter.

Et flabet tillægsspørgsmål: Kan jeg forvente at udgifterne til et APS er det samme (selvfølgelig udover de 50.000 i egenkapital?)

Rigtig god dag.

jep samme

Jeg ikke vild med at du kalder de 50.000 kr for en udgift, for det er det jo slet ikke - Det er en værdi helt enkelt - som du så tilmed må veksle til varer og andet - en værdi som så også gør, at hvis du sælger selskabet en dag for 50.000 kr så er der ingen skat - hvad der ville være hvis du solgte IVS stiftet for 1 kr  nemlig aktieskat af 49.999 kr - så det er en værdi.

For mig er det lidt som at investere. Vil du mene DU er værd at investere 50.000 kr i, så er det jo ikke mere tosset end at ha for 50.000 kr aktier i Maersk eller andet Big Smile - og det gør jo også, at du har penge at svinge rundt i selskabet i drift, indtil der myldrer indtægter ind. Mange der stifter for 1 kr, opdager at de hurtigt skal til at lave et lån fra dem selv til deres IVS til de faste udgifter - et lån med lovpligt markedsrente. Ikke at det som sådan er et problem, men det er man jo lettere ude over med en kapital på 50.000 kr

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Horsens
Tilmeldt 31. Jan 11
Indlæg ialt: 527
Fra  De skøre kugler Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg startede min første virksomhed som en enkeltmandsvirksomhed.

Siden havde jeg et ApS, og derefter en enkeltmandsvirksomhed igen.

I øjeblikket har jeg to IVSér.

Som jeg ser det er et IVS smart hvis du ved at du MED DET SAMME får penge i kassen... Jeg ser det sådan set som en måde at starte et ApS op lidt langsommere.

Hvis der er noget livet har lært mig, så er det ALTID at starte op i selskabsform. Men det hænger nok sammen med at man har fået kone, børn og hus :-)

Kan se at det kan blive noget bøvlet hvis man ikke kan få gang i virksomheden og man så hænger på de faste omkostninger, men for mig har det været en rigtig fin løsning.

De bedste hilsner


Anders

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Bruun Rasmussen:
Som jeg ser det er et IVS smart hvis du ved at du MED DET SAMME får penge i kassen... Jeg ser det sådan set som en måde at starte et ApS op lidt langsommere.

Ikke rigtigt uenig - borset fra at man jo i ApS vil kunne sælge selskabet / anparterne - for 50.000 kr uden ny skat - mens man i IVS vil få skat af alt fra kapitalen (f.eks. 1 kr) og op OG hvis man ved man vil lave ApS ud af sit IVS - jo skaffer sig en omkostning på 10.000 kr til ændring fra IVS til ApS i runde tal

Jeg synes nu også der er mange fordele ved personlig virksomhed (fradrag for underskud i personlig indkomst - kan være stor fordel i starten, ingen krav om lovpligtig forsikring - kørepenge uanset resultat hvor man i selskab kun må få ved helt reel løn og noget simplere årsrapport og hemmelighed omkring resultatet for lige at nævne lidt), også for en gift der har børn Big Smile men driver man noget med større risiko der ikke kan kontrakt afdækkes eller forsikres, så er jeg da enig i selskab.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)