Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Faktura fra samarbejdspartner

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. May 15
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 08:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg har modtaget en faktura fra et dansk firma, som jeg har købt noget af. Det blev aftalt at beløbet var incl. moms.

Men den modtagne faktura angiver intet om moms og der mangler også deres cvr nummer på! 

Når jeg kontakter dem så siger de bare at de vender tilbage men jeg hører aldrig noget.

Hvordan ville i forholde jer?

god dag

Dennis

Fra Herlev
Tilmeldt 14. Jan 14
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 08:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis i har en aftalt pris for varen/servicen, så er det helt klart også den der skal fremgå af fakturaen. SPørgsmålet er nok nærmere om du har det på skrift? Da det ellers kan være svært at bevise.

Hvis det er fra en virksomhed du har købt ydelsen, så skal CVR fremgå af fakturaen! Jeg ville skrive og rykke igen - henvis til jeres aftale :) Hvis i har en skriftlig aftale skal du selvfølgelig ikke betale mere end det.

Tilmeldt 12. May 15
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 09:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret.


Beløbet er som sådan rigtigt nok, der figurerer bare ikke moms. Så jeg kan jo ikke trække momsen ud igen?

Men jeg skriver til dem igen.



Tak

Tilmeldt 12. May 15
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 09:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Igen,

Sjovt nok så har de lige svaret. Den skulle være god nok siger de, da deres salgsafd. og fakturering forestås af en partner der er udenlandsk registreret og har derfor ikke cvr nummer.

Det har jeg da godt nok aldrig hørt om før nu!

mvh

Dennis 

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :

De skal altid beregne moms. 

Kun hvis de ikke er momsregistreret

Og nej, hvis der ikke står momsværdien på fakturaen, så kan du ikke fratrække moms. Praktisk talt, så skal du have et bevis på at der er moms på det du fratrækker moms. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 09:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Dg-netsalg:
og fakturering forestås af en partner der er udenlandsk registreret og har derfor ikke cvr nummer.

Sikke da en gang vrøvl de har oplyst dig.  Du har købt en vare af dem ( et dansk firma) , så skal de også sende en dansk faktura.  I fælge SKAT skal fakturaen indeholde CVR nr. og mht. momsen, skal både momssats og moms specificeres.

Skiv til dem at du ikke vil acceptere den modtagne faktura da den på ingen måde lever op til SKATS krav.

Tilmeldt 12. May 15
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 09:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak Ravn.

Det har jeg hermed gjort. I hører nærmere hvis de svarer :-)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 10:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Velbekomme.

Synes sagen lugter lidt af noget mistænkeligt.  Har du undersøgt om virksomheden overhoved har et CVR nr?  Du kan tjekkefirmaer på CVR registeret, under avanceret kan du evt. søge på deres adresse.

Lad os endelig høre hvad du finder ud af. 

 

Held og lykke.

Ravn

 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)