Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kontering af bilag - krav til oplysninger

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jul 08
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 17:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har hørt at man skal angive "formål" eller "anvendelse" for hvert bilag ved bogføring.  Jeg har min egen virksomhed og har haft det et stykke tid.  Jeg har aldrig påført denne type info.  

Er der noget om det ?  Hvad er reglerne ?

mvh

Ulrik

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:14
Hvor mange stjerner giver du? :

der er ikke en sådan regel MEN - jo klarere ting er jo lettere. Hvis det er oplagt at det er virksomheden - f.eks du sælger tøj, og der så en regning på indkøb af det du sælger, så er den klar

Hvis du nu i stedet tager toget fra Hørsholm til KBH - så bør du skrive lille formål - kundebesøg Petersen - eller du spiser på restaurant under en rejse - rejse til Jylland, middagsmad til xx    eller er ude med nogen (specielle fradragsregler) spist med petersen fra petersen lugtfi tørklossetter  eller bogføre en parkering ved Tivoli - skriv kundebesøg Petersen lugtfri tørklossetter - eller du flyver til Bangkok - sæt noget sammen med udgiften der viser messedeltagelse, eller kundeaftaler osv - så det er let overfor skat at vise, det her var firmarejse og ikke andet.

Alt det, hvor der kunne være begrundet tvivl hos skat til om du nu var i gang privat, eller det faktisk var firmaet der skulle betale, kan det være smart at skrive note på- og husk så, at visse af de ting kan have fradrag der enten kun er halvt eller kvart eller kun kvart moms osv - så du får det korrekt. Angivet i BOGEN OM FRADRAG

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)