Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Etablering af firma ud fra iværksætterkonto m. søn

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. May 15
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

De seneste år har jeg gået og puttet penge i en iværksætterkonto og det er efterhånden blevet til en del. Nu går jeg så med tanken om, at starte et firma med min søn.

Mit spørgsmål er derfor om det er muligt, at starte et firma ud fra denne konto hvor:

* Både jeg og min søn kan være ejere af firmaet

* Vi ikke hæfter for flere penge end der er i firmaet og derfor ikke risikerer at gå fra hus og hjem pga. firmaet går konkurs eller andet.

* At vi ikke på forhånd behøver, at låse os fast på hvad vi ønsker, at beskæftige os med, fx. webshop, app udvikling mm.

Vi har nemlig en del forskellige ideér vi godt ville kaste os i gang med, med hjælp fra iværksætter kontoen.

Jeg ved godt, at mit spørgsmål er rimelig åbent, men jeg håber alligevel på noget feedback.

På forhånd tak.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :

LucasT:

Mit spørgsmål er derfor om det er muligt, at starte et firma ud fra denne konto hvor:

1 * Både jeg og min søn kan være ejere af firmaet

2 * Vi ikke hæfter for flere penge end der er i firmaet og derfor ikke risikerer at gå fra hus og hjem pga. firmaet går konkurs eller andet.

3 * At vi ikke på forhånd behøver, at låse os fast på hvad vi ønsker, at beskæftige os med, fx. webshop, app udvikling mm.

1  forudsætter du f.eks. stifter et selskab og så forærer din søn inden for gave - afgifts fri lov - ellers kan midlerne kun stifte for dig . Du kan stifte selskab og så lade din søn købe halvdelen og give ham pengene til det via gave - tal med revisor

2 Jag det er det selskaber er til for - mulig hæftelse mod bank som kan kræve personlig sikkerhed

3 ja det meste der kan ligge i samme branchekode men I skal angive en branchekode ved stiftelse. Det er ikke sådan lige stift og luk - det kan være ret besværligt så vent dog til I ved hvad I vil

Læs for egen skyld min bog Jeg vil være selvstændig, for der er for meget I er usikre i her - og den kan hjælpe - både med firma type og meget andet letlæst http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/selvstndig.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)