Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forskellige ideer til internetbaserede tjenester - hvor starter jeg?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Oct 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Alle!

Jeg har 3 forskellige ideer som jeg af gode grunde ikke kan fortælle alt for meget om, som jeg godt kunne tænke mig at føre ud i livet. Men for at I kan få en idé om hvad jeg står overfor, vil jeg give lidt info om hver af dem, samt om mine egne kompetencer. Beskrivelserne af mine ideer lyder nok som noget der er lavet før, fordi jeg har udeladt de detaljer der gør dem unikke:

1. Er et browser add-on der er forbundet med en database, der tilføjes informationer i fra browser add-onen. På en smartphone vil samme være en app. Brugere har adgang til at se informationen i databasen.

2. Er en metacrawler. Skal man indhente tilladelser til at crawle hos andre, og hvordan gør feks. kelkoo det? Crawler de igennem andre crawlere, eller går hver enkelt website ind og registrerer deres priser hos kelkoo..?

3. Endnu en crawler, skal også være helt uptodate som crawler no. 2. Den her har med rejser at gøre.

Jeg er ikke specielt hård til hverken grafik eller kodning af webting (jeg kan lave programmer i vb6) men har adskillige års erfaring med at bruge computere til stort set alt siden 1982 - fra assemblerprogrammering, webdesign, musik, film til spil og support af hard- og software på både pro- og amaniveau. Men jeg ved også at jeg har mine begrænsninger, er ikke verdens hurtigste, har et fuldtidsjob at passe, og har intet imod at betale en Inder for at lave noget som jeg ville skulle bruge rigtig meget tid på at sætte mig ind i. Jeg har en god idé om det overordnede layout af det jeg vil lave. Så hvad jeg har brug er nogen der kan hjælpe mig med at søsætte de her ting: Hvordan sætter man helt overordnet ting op som dem jeg - forhåbentlig med nok detaljer - har beskrevet ovenfor? Er det i virkeligheden bare noget jeg altsammen skal overlade trygt til en klog Inder og så bare læne mig tilbage?

Ja et eller andet sted skal jeg jo starte, så hvis der er nogen der kan give mig et spark i den rigtige retning, så vær så velkommen :)

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)