Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

problemer med e-boks og nemID (sværID)

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Horsens
Tilmeldt 31. Jan 11
Indlæg ialt: 527
Fra  De skøre kugler Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg har fået et erhvervs nem id i forbindelse med oprettelse af en bankkonto i min virksomhed. (ivs)

Nu modtager jeg en del mails hvor i der står at jeg har modtaget post fra kommunen, skat osv. Når jeg prøver at logge ind på e-boks.dk kommer der en meddelelse frem om at mit nem id ikke virker til dette, og at jeg skal bestille en nem signatur på nemid.dk....

Som jeg læser det på nemid.dk er det netop det jeg har....

Det er muligt det er mig der er en tosse, men jeg kan simpelthen ikke se hvad det er jeg skal gøre! Jeg har bestilt et medarbejdersignatur (som skal underskrives af direktøren ((som er mig))) og håber at det vil hjælpe....

Er der nogen der har tips til hvad jeg eventuelt mangler at gøre?

De bedste hilsner


Anders

Tilmeldt 31. May 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 19:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders,

hvilken browser bruger du? Nem-id virker ikke via Google Chrome. Det kan måske være der fejlen er? Ellers ville jeg kontakte Nem-id og bede om hjælp til at finde fejlen. 

Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 232
Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

1. Du skal bestille en medarbejdersignatur på https://www.nemid.nu/dk-da/erhverv/nemid_til_erhverv/medarbejdersignaturer/ 

2. Du vil herefter modtage en sms med en midlertidig kode, som skal bruges til at aktivere din medarbejdersignatur.

3. Du vil også modtage en e-mail med instruktion til aktivering.

4. Når du efter ca. 5 dage får dit erhvervs-kodekort med posten skal du aktivere medarbejdersignaturen.

Herefter kan du bruge din medarbejdersignatur.

Fra Horsens
Tilmeldt 31. Jan 11
Indlæg ialt: 527
Fra  De skøre kugler Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg har prøvet på flere forskellige browsere og det er ikke der problemet er.

Hvordan kontakter jeg nem-id?

Der findes noget support som kræver at man er virksomhedens NemID administrator....

Gad godt spille en enkelt ishockeykamp i mod de unge friske fyre (m/k) som har opfundet nemID

Tror Franz Kafka fik ideen til "processen" efter at have bøvlet med nemID i tidernes morgen...

Ak og ve

Fra Horsens
Tilmeldt 31. Jan 11
Indlæg ialt: 527
Fra  De skøre kugler Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Karsten Sønderup Hansen:

1. Du skal bestille en medarbejdersignatur på https://www.nemid.nu/dk-da/erhverv/nemid_til_erhverv/medarbejdersignaturer/ 

2. Du vil herefter modtage en sms med en midlertidig kode, som skal bruges til at aktivere din medarbejdersignatur.

3. Du vil også modtage en e-mail med instruktion til aktivering.

4. Når du efter ca. 5 dage får dit erhvervs-kodekort med posten skal du aktivere medarbejdersignaturen.

Herefter kan du bruge din medarbejdersignatur.



Tak for svar!

Det vil sige at jeg skal have et erhvervs-kodekort som jeg kan bruge til virksomhedens netbank, og så et (andet) erhvervs-kodekort som jeg kan bruge til e-boks?

Umiddelbart finder jeg det lidt mystisk :-)


Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 232
Skrevet kl. 20:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Anders Bruun Rasmussen:
Det vil sige at jeg skal have et erhvervs-kodekort som jeg kan bruge til virksomhedens netbank, og så et (andet) erhvervs-kodekort som jeg kan bruge til e-boks?

Nej, 1 signatur = 1 kodekort til alt.

Fra Horsens
Tilmeldt 31. Jan 11
Indlæg ialt: 527
Fra  De skøre kugler Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Karsten Sønderup Hansen:

Anders Bruun Rasmussen:
Det vil sige at jeg skal have et erhvervs-kodekort som jeg kan bruge til virksomhedens netbank, og så et (andet) erhvervs-kodekort som jeg kan bruge til e-boks?

Nej, 1 signatur = 1 kodekort til alt.



beklager hvis jeg er meget langsomopfattende :-)

Smider jeg så mit første nem id-kodekort ud?

De bedste hilsner

Anders

Fra Munkebo
Tilmeldt 26. Nov 12
Indlæg ialt: 421
Fra  Ansico Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nej, husk at der findes både et Erhvervs NemID til din netbank og et Erhvervs NemID til det offentlige. De to løsninger er ikke samlet, som det er for private forbrugere (underligt nok). 

Du skal beholde dit Erhvervs NemID til netbank og så også bestille et til det offentlige. Det er NemID administratoren der har mulighed for dette.

IT-blogger.dk - en blog om IT-support, udvikling af websider, CMS, SEO og online marketing

Fra Taastrup
Tilmeldt 27. Oct 08
Indlæg ialt: 152
Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders

Jeg vil også gøre et forsøg....

Der findes to typer af NemID: Et privat NemID du bruger til din private bank m.m., og et NemID du bruger som virksomhedsejer.

NemID du bruger som virksomhedsejer kaldes også medarbejdersignatur. En medarbejdersignatur oprettes på virksomhedens cvr. nummer. Personen der opretter bliver automatisk tildelt rollen som administrator på det pågældende medarbejdersignatur.

Medarbejdersignaturen bruges fx til e-boks erhverv og virk.dk. Her kan du ikke bruge dit private NemID

En medarbejdersignatur kan fåes som enten et nøglekort eller nøglefil. De kan det samme. Nøglefil kan ikke benyttes i Google Chrome.

Nu har jeg ridset lidt op og i forhold til overnævnte, hvor er du så pt.? Så tager vi den derfra.

Håber, det kan bruges og god aften.

Med venlig hilsen

Leon Nielsen

Fra Taastrup
Tilmeldt 27. Oct 08
Indlæg ialt: 152
Skrevet kl. 20:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen.

Øf! Læser Andreas' indlæg om NemID erhverv til bank. Se, det vidste jeg ikke en gang eksisterede. Så tænker, at mit indlæg kun kan bruges til at pakke fisk ind i.

En god aften til alle c'',)

Med venlig hilsen

Leon Nielsen

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)