Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Det der med at trække IT indkøb fra :)

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Feb 13
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 20:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Min partner & jeg har købt os et par smartphones og 1 computer og trukket det fra i vores firma.

spørgsmålene går så på: ½

1. Skal vi beskattes af telefoner og computer da de både bliver brugt privat og erhverv?

2. Skal virkomsheden betale nogen multimedie skat o. lign?

OBS! Virksomheden betaler ingen abonnementer for telefonerne.(udelukkende erhvervelsen)

Vh. Ulrik

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:33
Hvor mange stjerner giver du? :

ulzt4r:

Hej Aminoer

Min partner & jeg har købt os et par smartphones og 1 computer og trukket det fra i vores firma.

spørgsmålene går så på: ½

1. Skal vi beskattes af telefoner og computer da de både bliver brugt privat og erhverv?

2. Skal virkomsheden betale nogen multimedie skat o. lign?

OBS! Virksomheden betaler ingen abonnementer for telefonerne.(udelukkende erhvervelsen)

Vh. Ulrik

1

JA 2600 kr hver i skat af fri telefon for 2015 (efter antal måneder) og 2.700 for helår 2016 og ?? for fremover derfra  - og kun for telefon og ja bare i enten har betalt telefon eller abonnement og indtil i kan bevise telefonen er solgt bort igen

2

nej ikke anden multimedieskat MEN  i skal dele momsen for både købet af telefon og computere så I kun trækker den del som har med firmaet at gøre, ofte 50/50 så man kun trækker halv moms fra på købene. 

Telefoner og computere skal så ved lukning tages ud igen ved salg med moms - til andre eller til jer selv efter faste regler, helt uafhængigt af straksafskrivning og andet.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)