Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprettelse af holdingselskab til eksisterende driftselskab?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Køge
Tilmeldt 30. May 15
Indlæg ialt: 43
Fra  NOVIX IVS Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoér Big Smile

 

Jeg er ved at oprette et driftselskab (IVS) som skal bruges til online salg af digitaleprodukter.

Da jeg ikke forventer den store omsætning det første år, ser jeg ingen grund til også at oprette et holdingselskab på nuværende tidspunkt.

Hvad vil konsekvensen være ved evt. at oprette et holdingselskab på et senere tidspunkt hvis der kommer gang i forretningen.

Jeg ved det vil koste lidt ekstra, men er der nogle ulemper ved dette?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :

HenrikSA:

Hej Aminoér Big Smile

 

Jeg er ved at oprette et driftselskab (IVS) som skal bruges til online salg af digitaleprodukter.

Da jeg ikke forventer den store omsætning det første år, ser jeg ingen grund til også at oprette et holdingselskab på nuværende tidspunkt.

Hvad vil konsekvensen være ved evt. at oprette et holdingselskab på et senere tidspunkt hvis der kommer gang i forretningen.

Jeg ved det vil koste lidt ekstra, men er der nogle ulemper ved dette?

ikke ud over det koster en smule ekstra - og der kan være lidt skattekonsekvenser - men omvendt så vil jeg lige sige, at der stiftes et utal af holding selskaber som folk i alle fald fortryder, så det er kun surt, hvis det virkeligt var sagen for dig med holding - se fordele/ulemper http://johnhannover.blogspot.dk/2014/12/holding-kort-om-for-og-bagdele.html

Må jeg lige råde til at læse / købe min E-bog/paperback IVS som vil kunne udrede meget for dig og undgå fejl http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/ivs.html 

vh John hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)