Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Råd til oprettlese af driftskonto

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Oct 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg har netop stiftet et selskab ( APS )

Og skulle så ud og finde mig en erhvervskonto.... Skal ikke låne penge eller have nogen form for kredit.... Det eneste jeg søger er en driftskonto.

Nu har jeg været i kontakt med nærmest samtlige danske banker, og det er en umulighed for mig at på sådan en konto. Enten er det et blankt nej, uden overhovedet at have fået oplysninger på mig eller min virksomhed, eller også vil de kun se på det, hvis jeg er indstillet på at flytte mit private med over.

Jeg har været til min egen bank ( jyskebank ) Og de vil ikke åbne en erhvervskonto, da de mener at jeg ikke har en stabil nok økonomi.... På trods af jeg aldrig har misset en afdrag, eller trukket min konto over.

 

Håber der sidder en derude med et godt råd, eller kan anbefale et pengeinstitut som er villig til at åbne en risikofri konto, uden at jeg skal flytte alt derover.

 

Mvh

Morten

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ikke andet at gøre end at mase på nogle af de små + synes jeg teste mere i din egen Jyske

Det man kan lære her og i mange andre tråde er, at inden man stifter selskab, så skal man checke banker for at få OK for erhvervskonto, for det er et problem en del møder. Det er IKKE risikofrit og omkostningsfrit for banker at stille erhvervskonto til rådighed http://johnhannover.blogspot.dk/2015/05/hvorfor-er-erhvervskonto-ofte-dyrere.html 

Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Oct 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var ikke et problem jeg havde set komme, i og med jeg ikke beder om nogen form for kredit.

Så det som en selvfølge, at man selvfølgelig kan få en erhvervskonto, i og med det er lovkrav ved et APS.

Har talt med ministeriet og de er meget uforstående overfor man ikke kan få en konto uden kredit. De har sat en af deres jurister på sagen, men vi ved jo alle at med det offentlige, så tager tingene tid :-)  

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 19:49
Hvor mange stjerner giver du? :

mortenbj:
Skal ikke låne penge eller have nogen form for kredit

Hvis det er hvad du oplyser bankerne, er der ingen banker der er interesseret - de er kun interesseret i kunder hvor de kan tjene nogle penge. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :

mortenbj:
Har talt med ministeriet og de er meget uforstående overfor man ikke kan få en konto uden kredit. De har sat en af deres jurister på sagen, men vi ved jo alle at med det offentlige, så tager tingene tid :-)  
hvis det offentlige sætter deres jurister til at udrede hvorfor banker kan nægte at tegne konti til erhverv - så er det med til at give forståelse af det høje skatte niveau :)

Som du så i linket, så er der en risiko for banken uanset kredit OG ingen indtjening- Du kan MÅSKE prøve at lokke dem med at beskrive du vil betale et eller andet for sådan en konto. Banker er - kan du lige minde juristen om, private virksomheder, og vil ministeriet bruge jura tid på det, så kunne de komme med et forslag om, at staten oprettede en bank - men det ligger ikke lige for heldigvis

Jeg forstår du synes det er surt og du er langt fra alene men med mindre du har hullet privatøkonomi eller dit budget slet ikke kan hænge sammen ved en lille ekstra udgift  OG du ikke står i RKI - så KAN du helt sikkert finde en bank, som mod oprettelsesgebyr og muligt kvartalsgebyr vil stille en konto til rådighed- Det er bare at søge rundt så finder du det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)