Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Depositum/online booking = fjernsalg?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Nov 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino


Jeg er havnet i den situation at jeg er havnet i forbrugerklagenævnet.

Klager har booket tid til extensionsbehandling, og betalt depositum for bestilling af det rigtige hår til personen.

Klager fik efterfølgende sat håret på og var meget tilfreds, ca 13 dage efter kontakter forbrugeren mig og mener ikke at håret er af en ordenlig kvalitet.

Min leverandør afviser at der er en fejl på på produktet, og når jeg sammenligner varen med noget helt nyt hår er det stort set ens.

Forbrugeren ønsker at fortryde købet.

Mit spørgsmål er så, kan hun det? - varen er jo usælgelig da håret er brugt og tilpasset forbrugeren.

Dog frygter jeg at da forbrugeren har betalt depositum via mobilepay - at købet/aften juridisk er et "fjernsalg"?

I givet fald, så er en online tids-booking jo så også et fjernsalg? - eller hva? 

På forhånd mange tak, jeg er i stor vildrede.

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 18:06
Hvor mange stjerner giver du? :

har du taget nogle forbehold ?

Det er jo et personligt produkt og ikke en masse varer.

Men du skal jo have din leverandør til at sende dokumentation for produktet kvalitet.

eks Smykker med personlig gravering byttes og tages IKKE retur!

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 232
Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis kunden har været været i din fysiske butik og hente eller fået påsat håret er der ikke tale om fjernsalg og ingen returret.

Iøvrigt gælder reglen om 14 dages returret ved fjernsalg ikke personligt tilpassede produkter.

https://www.retsinformation.dk/forms/r0710.aspx?id=160666 

Din kunde kan til gengæld klage over fejl og mangler.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)