Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Aconto opkrævning

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Jul 08
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 09:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg sælger lidt forskelligt udstyr til sportsklubber, og jeg har fået en forespørgsel fra en klub som gerne vil have en regning på 5000 kr, som de kan betale nu, og så kan de løbende bestille vare for pengene ind til de går i nul. Hvordan gør jeg det mest korrekt i Dinero

Jeg havde forestillet mig at lave en faktura på de 5000 kr, men hvad skal vare teksten hedde på fakturaen? Og når de så vil handle for pengene, hvordan skal jeg så "opkræve" for varene for at det bliver registeret korrekt?

Man kan vel egentlig sige at de har en "konto" hos mig, hvor de indbetaler de 5000 kr, og så handler de for pengene løbende.

Håber I kan hjælpe mig med at gøre det mest korrekt.

tak.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville sende dem anvisning som forudbetaling - på at indbetale de 5000 kr helt som du skriver, på en konto hos dig. Ikke en regning - der er f.eks. jo ikke moms før du har handlen, men helt enkelt, indsætte 5.000 kr på en konto, og så gir du dem kvittering for det. Gav du dem en regning kunne du jo også sige det var udgift på det tidspunkt, og det er det jo ikke

de 5000 kr bogføres kredit på kundens debitor konto i debitorer status og debet bank hvor pengene går ind. 

Når der så kommer ordre, så helt alm faktura med moms og modkonto kundens debitorkonto indtil den rammer 0 (eller går i minus og kunden igen må betale)

Du må finde måde at holde kunden orienteret om hvorvidt forudbetalingen rækker til ordren

Jeg tror ikke du bliver finansselskab af at få en sådan forudbetaling fra en kundeaftale - så jeg kan ikke lige se noget galt i det, men vil godt ha du lige venter og ser, om nogen mere begavede end jeg svarer

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)