Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til inkasso

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 18. Mar 13
Indlæg ialt: 163
Fra  Techstore Skrevet kl. 07:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Har en erhvervs kunde der ikke har betalt en regning som er temmelig gammel. Har kontaktet vedkommende på mail og tlf uden held. Så næste skridt er inkasso.

Men skal jeg ikke sende en varsel om dette inden?

Og skal det ikke være med alm. Post. Har pt ikke prøvet at kontakte kunden pr brev.

Mvh Lasse

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Aug 14
Indlæg ialt: 360
Fra  Advokatkontoret Rikke Wagenblast Sørensen Skrevet kl. 09:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lasse

Du skal sende en skrivelse til ham, og oplyse, at hvis han ikke betaler inden 10 dage fra dato, så tages sagen til inkasso. Du kan i øvrigt tage en rykkergebyr på 100 kr. 3 gange med 10 dages mellemrum. Du kan derudover tage et inkassogebyr på 100 kr. og da der er tale om en erhvervskunde kan du tage etk ompensationsbeløb på kr. 310.

Debitorer skal altid have et 10 dages varsel inden sagen sendes til inkasso eller for den sags skyld indbringes for retten.

Husk i øvrigt at krav forældes på 3 år fra det forfaldt til betaling, så inden du sender den til inkasso, er det nok relevant at undersøge, om kravet er forældet.

Jeg har et advokatkontor, så hvis du vil have mig til at tage kravet til inkasso, så kan du blot skrive til rws@advokatkontoretrws.dk. Men som sagt start med at sende en 10 dages påkravsskrivelse.

Held og lykke

Mvh. Rikke

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 09:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Rikke Wagenblast Sørensen:
Debitorer skal altid have et 10 dages varsel inden sagen sendes til inkasso eller for den sags skyld indbringes for retten.

Hvor fremgår det at der skal gives 10 dage inden sagen sendes til inkasso eller rettet?  Er det ikke kun hvis man opkræver gebyr?

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Hvor fremgår det at der skal gives 10 dage inden sagen sendes til inkasso eller rettet?  Er det ikke kun hvis man opkræver gebyr?

Lov om inkassovirksomhed § 10, stk. 3

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2078
Skrevet kl. 08:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rikke

Kan du  klare inkasso i hele EU??

Johnny

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper_nl:
Lov om inkassovirksomhed § 10, stk. 3

Loven gælder jo kun inkassovirksomhed dvs. at gælden inddrives for andre - så hvis man selv forestår inddrivelsen er der vel ingen tidfrist på 10 dage?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ravn:

Jesper_nl:
Lov om inkassovirksomhed § 10, stk. 3

Loven gælder jo kun inkassovirksomhed dvs. at gælden inddrives for andre - så hvis man selv forestår inddrivelsen er der vel ingen tidfrist på 10 dage?

Jeg er ikke 100 % sikker, måske en advokat kan af- eller bekræfte?

Men inkassoomkostningsbekendtgørelsen § 4 foreskriver at man ved egen inddrivning også skal give et 10 dages varsel. Men om det blot er for at få ret til at skyldner skal dække omkostninger eller det også gælder hvis man uden omkostninger blot ønsker at få kravet berigtiget ved en domstol ved jeg ikke?

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2078
Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:
Du kan evt. prøve Euler Hermes, de tager 1000 DKK i opstart og derefter 16 % af de inddrevne beløb.

Det vil sige, at jeg skal betale for at få mit tilgodehavende. Jeg taber penge!!!

Nej tak.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Pythonrap:
Det vil sige, at jeg skal betale for at få mit tilgodehavende. Jeg taber penge!!!

Ja det er en dyr fornøjelse at inddrive penge i udlandet.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)