Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvem må bruge Trademark (™)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 26. Dec 14
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa os alle Smile

Jeg har prøvet at finde svar på hvem der må bruge et ™, og der jeg ikke selv har fundet svaret uden at spørge nogle, prøver jeg nu her, men skal jo starte et sted. Embarrassed

Bare for at tage mig som et eksempel, jeg har side (omkring) 2000 haft en hjemmeside, som jeg i (omkring) lavet om til et firma.

Må jeg så bare uden videre skrive ™ efter mit firmanavn?

Efter hvad jeg kan finde ud af er der ikke andre der bruger navnet i andre lande til firmanavn, dog er der en del som bruge det som fan-sider/grupper på eksempel facebook og google+

Kristian

Fra Aarhus
Tilmeldt 12. Nov 09
Indlæg ialt: 303
Fra  Erhvervshjemmesider.dk ApS Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan optage varemærke (trademark) på 2 måder. Ansøgning hos patent- og varemærkestyrelsen eller ibrugtagning. 

At benytte TM er ofte for at gøre opmærksom på, at man vil vise omverdenen at man har varemærke på netop dét. Så for at svare på dit spørgsmål; ja. 

Bemærk dog, at såfremt du ikke ansøger om registeret varemærke og du skriver TM ( eller R på dansk), så vil du ikke blive garanteret at have varemærket. Det er kun såfremt man vurdere, at det er "almen kendt" at du har det varemærke eventuelt blandt din målgruppe.

Fra København
Tilmeldt 26. Dec 14
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København
Tilmeldt 26. Dec 14
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :

*suk*

Husk at læs alt enden ud svare Kristian...

Rigtigt mange tak for dit svar Samuel, det hjalp mig en del

Fra Århus
Tilmeldt 15. Apr 14
Indlæg ialt: 88
Fra  Yoink Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Det er rigtigt at der i følge dansk lovgivning, ikke er nogle regler omkring brugen af TM og R, men det er der i andre lande fx USA. Også i Tyskland kan man få bøder ved, at bruge betegnelserne forkert. Så medmindre ud har helt styr på dine varemærker eller ved, at du kun skal markedsføre dig i Danmark, vil jeg fraråde dig at bruge det.

Mvh Anders

WWW.YOINK.DK   - VI ELSKER ELEKTRONIK - anders@yoink.dk

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)