Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt bureau med samme navn som mig

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Esbjerg
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 351
Fra  Hype Media Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey forum!

Jeg har et webbureau der hedder Hype Media. Jeg valgte ikke bare at kalde det Hype, da hjemmesiden hype.dk var taget, og jeg "kun" kunne få hype-media.dk.
Jeg har været igang i omkring et år, og har base i Esbjerg. Mit logo og det jeg plejer at kalde mig er "hype."

Jeg kan se at der er en gut der er startet selvstændig i Roskilde, der kalder sit firma for hype design studio, og bruger "HYPE." i sit logo.
Vi har ikke helt samme navn, så jeg ved ikke lige hva der skal ske. Hans hjemmeside: http://www.hypestudio.dk/ og min hjemmeside: http://hype-media.dk/

Hva' fan' gør man? Hvis man overhovedet gør noget. Har jeg noget krav på at bruge "hype.", når vi er samme branche i samme land? Eller skal jeg blot embrace det, og prøve at få en ny, sikkert rar, samarbejdspartner?

Jeg har også kunder i København og omegn, og vil nødig forveksles med ham - selvom han sikkert laver noget fint arbejde og er en rar mand.

Men jeg mistænker at jeg ikke rigtig har nogen rettigheder til noget som helst :D

Mvh. Anders

Anders Jytzler fra Yugana Ushi damaskus kokkeknive

Fra Aarhus C
Tilmeldt 14. Mar 14
Indlæg ialt: 2152
Fra  Erhvervshjemmesider.dk ApS Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders

Som udgangspunkt tror jeg ikke du har en særlig god "sag" i forhold til at tage patent på det engelske ord "hype" i denne forbindelse. Du har kun en sag hvis du kan fremvise dokumentation for at han forsøger at udnytte dit brands værdi til at gavne hans forretning. 

En diplomatisk fremgangsmåde ville være at give gutten en kald og forklare ham din bekymring. Tror at du hurtigt vil kunne danne dig en indblik i hvorvidt han overhovedet kender din forretning :-) 

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Anders

Jeg tror Simon har ret, jeg ville dog, hvis jeg var dig, tage kontakt til fyren, hvis han er nystartet kunne du jo foreslå ham et andet navn, det er jo ikke i nogle af jeres interesse at have et navn der ligger så tæt op af hinanden.

//Morten

Tilmeldt 11. Nov 08
Indlæg ialt: 270
Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 232
Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Esbjerg
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 351
Fra  Hype Media Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon og Morten: Nej, jeg tror som sagt at i har ret. Jeg vil prøve at sende ham en mail, eller give ham et kald. Det er også det jeg anser som det bedste at gøre lige nu.

Arco Iris: Tak, jeg har godt noteret mig virksomheden. Men har intet set fra dem, hverken hjemmeside, facebook side eller andet. Deres "hoved branche" ser ud til at være: 702200 Virksomhedsrådgivning og anden rådgivning om driftsledelse, hvilket ikke er det jeg laver.

Karsten: Nej, tænkte heller ikke at jeg havde nogen ret til navnet. Men er det du linker til der ikke kun for "33: Alkoholholdige drikke (dog ikke øl)."?

Tak for hjælpen alle sammen, tror jeg prøver at tage kontakt til ham :-)

Anders Jytzler fra Yugana Ushi damaskus kokkeknive

Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 232
Skrevet kl. 16:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Jytzler:
Karsten: Nej, tænkte heller ikke at jeg havde nogen ret til navnet. Men er det du linker til der ikke kun for "33: Alkoholholdige drikke (dog ikke øl)."?

Jo, der var jeg lige hurtigt nok.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)