Hej dér. Vi skal lave en salgskampagne på et produkt, som henvender sig til relativt få VIP'er hos potentielle kunder, hver med stort potentiale. Personerne kender os og har alle givet accept på at modtage nyhedsbrev. Vi har lavet et lille appetitvækkende mail på ca. 1½ skærmside. Vores oprindelige plan er, at vi vil sende mailen til dem og efterfølgende følge op pr. telefon. Vores spørgsmål er nu: Kunne det betale sig at vende det om og ringe til personerne og fortælle, at vi har et nyhedsbrev, og om vi må sende det nu, mens vi taler? Jeg synes, fordelene er mange, men er der ulemper, hvis vi alligevel vil ringe til dem? Jeg har prøvet at forestille mig, at en sælger gjorde sådan til mig, men det kom der ikke noget ud af. Jeg ser frem til jeres svar. |
Hej Jørgen
Jeg ville ikke føle mig som VIP hos potentiel kunde med stort potentiale - ved at få endnu et reklame E-mail i "nakken". Forudsætningen for succes er, at det du vil sælge disse VIP er noget de kan forventes at ha klart behov for. Med mindre det er noget helt simpelt - som at du vil sælge dem en ny wifi extender eller røreskål til mayonaise - men noget der kan kræve bare lidt forklaring, så ville jeg til en hver tid ringe først. Ikke lade en ukyndig ringe, men ringe som den der står bag projektet og har vægt.
vh John Hannover