Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

pokemon

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Oct 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :

hej :) jeg har læst lidt rundt, men jeg forstår ikke helt hvad der er op og ned. 
nårh men sagen er den, at jeg samler på pokemon kort, og i de sidste 16 år har jeg samlet en del kort sammen. så jeg har en del ens kort. jeg har så fået den ide at jeg vil lave en hjemmeside, og sælge ca. 4000 af mine pokemon kort. 
jeg har prøvet at sælge kort igennem en måned, for at finde ud af hvilket niveau, salget er på. og jeg vil mene at jeg kan sælge for omkring 400 kr om ugen. jeg gør det ikke for at tjene penge, da jeg ikke har ført regnskab over de kort, som jeg vil sælge. jeg synes bare at det kunne være hyggeligt at lave en hjemmeside med mine kort :) men lige nu, er kortene jo min private eje, så har tænkt, om jeg så skulle sælge kortene til min hjemmeside. (den er ikke lavet endnu) så kan jeg jo finde ud af præcist over/underskud ved salg på hjemmesiden. 

jeg kan ikke finde ud af hvilken form for virksomhed jeg skal lave, eller om jeg overhovedet behøver at registrere mig. 

jeg ved at det er småbeløb det hele handler om, og at det derfor nok slet ikke er nødvendigt med alle disse tanker, men jeg vil bare ikke begive mig ud i noget rod. 

jeg ønsker at skabe et hyggeligt sted for samlere som mig selv, men jeg vil ikke satse mit job på det. det er noget jeg gør i min fritid, fordi at jeg er helt vild med det. 

håber at der er nogen der kan forstå mig, og guide mig lidt her.

venlig hilsen Frederik :)

Fra Aarhus C
Tilmeldt 14. Mar 14
Indlæg ialt: 2152
Fra  Erhvervshjemmesider.dk ApS Skrevet kl. 14:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Frederik :-)

Så længe du sælger for under 50.000 kr. om året kan du drive din lille forretnings som hobbyvirksomhed. Endvidere må du ikke eje et CVR-nummer inden du bliver 18 år. 

Fra Odense C
Tilmeldt 4. Mar 12
Indlæg ialt: 969
Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Lyder hyggeligt og reglerne burde være som det står for ovenstående. Det der kan komme til at koste er dog betalingsløsningen, hvormed jeg personligt ville anbefale enten mobilepay eller paypal. Derudover kan det være bøvlet at oprette mange kort, har du gjort dig nogle tanker omkring det? :)

Seneste personlige projekt er siden om datingsiderne: http://finddating.dk/. Søger Googles top. Kan vi hjælpe hinanden? PM mig!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Børsting Sørensen :
Endvidere må du ikke eje et CVR-nummer inden du bliver 18 år. 
det må trådstarter kunne klare (jeg var lige ved samme bemærkning Stick out tongue) Han har SAMLET kortene over sidste 16 år - så han skal være startet tidligt hvis han ikke er 18 - eller ha skrevet forkert Big Smile

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Slagelse
Tilmeldt 4. Mar 14
Indlæg ialt: 413
Fra  Majora Skrevet kl. 19:25
Hvor mange stjerner giver du? :

I 16 år!?!?!? damn jeg føler mig gammel nu, er det så længe siden det udkom??? heheh.

well, jeg synes det lyder som en fed nok ide, og ja der svaret på dit spørgsmål egentlig, jeg synes bare du skal give den gas!

held og lykke med projektet :)

Primum webbureau - Profesionelle hjemmesider til ethvert formål.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:38
Hvor mange stjerner giver du? :

vil lige lægge til - at det jo som jeg læser det - ikke er en egentlig erhvervsmæssig salgs virksomhed - uden jeg kender værdi af pokemon men - hvis vi ser det som dine egne personlige ejendele - indbo - som du har lejet færdig med, så er der jo ikke skat i forhold til at sælge dem - og hvis det endeligt er erhvervsmæssigt du vil drive salg af dem og de kunne ses som anskaffet netop med salg for øje, så ville der jo være fradrag for udgifter osv - Jeg ved knageme ikke om ikke jeg ville se det her som privat indbo du nu er træt af eller har overskud af, og skyder videre uden det udløser noget som helst- jo det ville jeg som jeg opfatter det - en helt privat fornøjelsessamling Big Smile

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aarhus C
Tilmeldt 14. Mar 14
Indlæg ialt: 2152
Fra  Erhvervshjemmesider.dk ApS Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Simon Børsting Sørensen :
Endvidere må du ikke eje et CVR-nummer inden du bliver 18 år. 
det må trådstarter kunne klare (jeg var lige ved samme bemærkning Stick out tongue) Han har SAMLET kortene over sidste 16 år - så han skal være startet tidligt hvis han ikke er 18 - eller ha skrevet forkert Big Smile

Point taken :D :D 

Tilmeldt 4. Oct 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :

hej alle sammen. mange tak for jeres svar. 
jeg er 24 år, og samler stadig. jeg vil bare lave en lille biks med mine overskydende kort, og skabe et lille hyggeligt miljø for samlere som mig selv, der liiige står og mangler det ene kort, som kan gøre deres gamle samling komplet. det er som sagt ikke fordi at jeg vil satse alt på det her. det er noget som jeg vil lave i min fritid. omsætningen kunne jeg ikke i min vildeste fantasi forstille mig, ville overskride de 50 tusind. 
jeg skønner at omsætningen maks vil ligge på 20 tusind om året. 
jeg er så småt gået i gang med hjemmesiden og er ved at lave katalog over alle kortene.
men det var bare alt det der med oprettelse af virksomhed og det der. 
men lige et side spørgsmål: vil det være en ide allerede nu, at oprette cvr nummer, hvis du at shoppen udviklede sig til noget større med tiden, eller kan jeg godt tage den senere? :)
og hvordan forholder jeg mig, hvis nu at min shop køber nye kort til hjemmesiden af private, det er jo ikke noget som jeg vil få en kvittering på, som udgangspunkt :)

venlig hilsen frederik :P

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :

FredeD:

1

vil det være en ide allerede nu, at oprette cvr nummer, hvis du at shoppen udviklede sig til noget større med tiden, eller kan jeg godt tage den senere? :)
og

2

hvordan forholder jeg mig, hvis nu at min shop køber nye kort til hjemmesiden af private, det er jo ikke noget som jeg vil få en kvittering på, som udgangspunkt :)

1 ja det kunne det sagtens være - evt PMV uden moms - du kan læse meget mere i http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html  det kan altid ændres til alm enkeltmands som du vil kunne se

2

Forudsætning for at du kan trække en udgift fra i dine indtægter er, at du kan påvise den og uden at kunne få sælgers navn og adresse vil du ikke kunne dokumentere udgiften - så det må du finde en måde hvor du kan komme til at få dem til at opgive - Det plejer ikke at være så svært som man tror

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Oct 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :

tak for svar john :) 


Side 1 ud af 1 (10 indlæg)